KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Hliník se vrací, mýtus byl vyvrácen…

Hliník se vrací, mýtus byl vyvrácen…

Publikováno: 18.4.2012
Rubrika: Zajímavosti

Protihlukové stěny na klíč z různých materiálů – kromě betonu. To je v kostce společnost Inprokom s. r. o., která vstoupila na trh před šestnácti lety, kdy začala využívat plastových odpadů k ekologické výrobě akustických panelů, jež odhlučňují silnice, dálnice, železnice, ale i průmyslové areály. „Dlouhý poločas rozpadu plastů jsme využili k dlouhodobé životnosti výrobků, a právě životnost je velká konkurenční výhoda,“ říká majitelka společnosti Ing. Ivana Hrazdilová.

Protihlukové stěny dnes staví několik desítek firem – firma Inprokom se ale odlišuje nejen využitím materiálů, ale i sortimentem doplňkových prací, jako je řešení prostor za únikovými dveřmi, řešení atypických situací či akustické obklady stávajících objektů. Kromě třiadvaceti typů panelů z recyklovaného plastu firma vyrábí resp. dodává různé další druhy panelů a to dřevěné, prosklené, či ozelenitelné – typ Planta. Nejnovějším hitem je pak použití hliníku, u něhož panuje dvacet let přesvědčení, že je příliš drahý a proto ho projektanti i investoři v České republice dlouho ignorovali. „Opak je pravdou – dnes jsou hliníkové panely nejlevnější nejen v rámci našeho sortimentu, ale i na českém trhu,“ vyvrací přetrvávající mýtus Ing. Hrazdilová.

Mimo nízké ceny mají hliníkové panely mnoho dalších předností, které je zvýhodňují před jinými typy materiálů. Malá hmotnost panelů umožňuje jejich použití nejen na mostech, ale třeba i pro montáž v těžko přístupných místech, bez použití mechanizace. Hliníkové panely lze na místo montáže dopravit i ručně, kde po osazení do ocelových stojek jsou zabezpečeny proti odcizení. Mohou být vyrobeny i v úpravě „antigraffity“, která je odolná vůči sprejerům. Kombinace základních tří typů panelů (odrazivý/jednostranně pohltivý/oboustranně pohltivý) s kombinací barevnosti (v celé škále RAL) a úprava délky panelu bez vlivu na cenu, činí z hliníku nejlukrativnější výrobek na trhu.

I v těžké době současné ekonomické krize se dá stavět kvalitně a zároveň i levně. „Rozhodně se přitom neomezujeme jen na dodávky protihlukových celků – důkazem je například detail upevnění prosklených panelů do boční plastové tvarovky, která několikanásobně zrychluje jejich instalaci a i případnou demontáž. Netřeba zdůrazňovat, že zasazení do plastové tvarovky je i zdaleka nejlevnější. Firma dále dodává na klíč třeba pojízdné brány na dálkové ovládání, samozavírací dveře či panely s dveřmi posuvnými,“ říká Ing. Hrazdilová s tím, že nezanedbatelnou výhodou je i fakt, že navržená konstrukce výrazně zamezuje jejich odcizení.

Další zajímavou službou, kterou firma Inprokom nabízí, jsou akustické obklady stěn/pilířů mostů nebo objektů, které je třeba dodatečně zpohltit. Obklad je prováděn s použitím minerální plsti a krycích vrstev, a kromě toho, že pohltivý obklad je účinný, je i hezký a hlavně levný s porovnáním někdy těžkopádných a drahých řešení.

Za pozornost dále stojí i řešení únikových cest za únikovými otvory PHS, která byla již na několika stavbách protihlukových stěn realizována. Místo nákladného betonového schodiště nabízí firma výrobu schodů z recyklovaného plastu, doplněné ze stejného materiálu sloupky s madlem. Jednoduché, účinné a levné.

Za sedmnáct let na trhu vyrobila a dodala firma Inprokom přes 170 tisíc metrů čtverečních protihlukových panelů. Přesto jeho majitelka tvrdí, že nejhezčí stěna je ta, která není vidět. „Stavíme z materiálů, na nichž se bez problémů daří popínavým rostlinám. A tak by podle mě jednou měly stěny vypadat. Jako zelený val, kde už není vidět, z jakého materiálu byla stěna postavena a byť je takováto stavba nutným technickým opatřením, v krajině vypadá přirozeně,“ uzavírá majitelka firmy.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Ing. Ivana HrazdilováHliník se léta považoval za příliš drahý materiál, který projektanti a investoři převážně ignorovali. Opak je pravdou. Protihlukové stěny z hliníku jsou nejlevnější na trhu a odolné proti graffity.Obklad železobetonové zdi v Praze – Kateřinkách. Každé pole obkladu je velikosti 2 × 2 metry. I s horní nástavbou tak stěna dosahuje výšky 12 metrů, což je v rámci České republiky ojedinělé.Barevné stěny z recyklovaného plastu jsou architektonicky zajímavým řešením při odhlučnění dopravních komunikací.PHS JílovištěPlastová tvarovka Inprokom několikanásobně urychluje instalaci prosklených panelů do protihlukových stěn.Pojezdová vrata na dálkové ovládání v železniční stanici Mariánské Lázně.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (109x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (71x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (69x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice