Hlavní tah mezi Ostravou a Opavou bude uzavřen kvůli opravám
Rubrika: 2010
Část hlavního tahu mezi Ostravou a Opavou bude od pondělí uzavřena kvůli opravám. Silnice I/11 bude zhruba tři týdny zcela neprůjezdná mezi Plesnou a Velkou Polomí. Řidiči budou muset jezdit objížďkami přes okolní obce. Při vjezdu do Ostravy i výjezdu z města se budou pravděpodobně tvořit kolony. Rekonstrukce vozovky si vyžádá zhruba 20 milionů korun. ČTK to řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Martina Vápeníková.
Rekonstrukci extrémně zatížené silnice s vyjetými kolejemi už nelze odkládat. Shodli se na tom zástupci správy silnic, policie i dotčených obcí, sdělil ČTK Pavel Olšovský z Krajského úřadu Moravskoslezského kraje. Silnice bude muset navíc vydržet nápor vozidel do doby, než bude postavena část nové trasy silnice I/11 - takzvaná prodloužená Rudná. Kvůli nedostatku peněz se její stavba posouvá nejdříve na rok 2012, řekla ČTK Romana Šimáčková z ostravské správy ŘSD.
Během rekonstrukce budou muset řidiči ve směru z Ostravy využívat objížďku přes Děhylov, Dobroslavice, Háj ve Slezsku a Mokré Lazce, kde se opět napojí na silnici I/11. V opačném směru bude doprava odkloněna z Velké Polomi do Dolní Lhoty a přes Vřesinu. Uzavřeným úsekem neprojedou autobusy ani vozy integrovaného záchranného systému. "S potížemi musejí řidiči počítat i na objízdných trasách," varuje Olšovský.
"Provede se recyklace vrstev s přidáním cementového a asfaltového pojiva. Pak bude následovat technologická přestávka, po níž budou položeny dvě asfaltové vrstvy," upřesnila Vápeníková technologii opravy stávající silnice.
Se stavbou prodloužené Rudné, která si vyžádá nejméně tři miliardy korun, se ani v příštím roce nepočítá. "Její realizace byla vysoutěžena již v roce 2009. Vzhledem k návrhu rozpočtu na rok 2011 nejsou přiděleny finanční prostředky na její zahájení ani v tomto roce," řekla ČTK Šimáčková.
Přípravu stavby proudloužené Rudné, která ulehčí hlavně přetíženému ostravskému obvodu Poruba, také dlouhodobě brzdí výkupy pozemků hlavně v Porubě a Vřesině. Podle Šimáčkové je vykoupeno již 80 procent pozemků, u většiny zbývajících je vedeno vyvlastňovací nebo soudní řízení.
Do roku 2015 má celá silnice I/11, která spojuje západní a východní část Moravskoslezského kraje, vytvořit s dálnicí D1 takzvaný Slezský kříž.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.