Frýdek-Místek chce jednat s Bártou o obchvatu, pro město je důležitý
Rubrika: 2010
Představitelé Frýdku-Místku nesouhlasí s tím, aby byla odložena stavba obchvatu města. Pro Frýdek-Místek je to životně důležitá investice. Podle nejnovějších odhadů projede městem denně až 45 000 automobilů. Proto chtějí městští radní apelovat na ministra dopravy Víta Bártu (VV), aby výstavbu obchvatu nevyřadil kvůli úsporám ze seznamu plánovaných dopravních staveb. ČTK to sdělili zástupci frýdecko-místeckého magistrátu.
Ministerstvo dopravy chce v pátek zveřejnit seznam dopravních staveb, které se pro nedostatek peněz zastaví. Podle informací médií má mezi nimi být i stavba obchvatu Frýdku-Místku. Vedení tamního magistrátu by považovalo toto rozhodnutí za nepřijatelné. "Obchvat města je pro Frýdek-Místek absolutní prioritou. Pokud je pravda, že ho ministerstvo dopravy chce vyjmout z plánovaných investičních akcí, je to pro mě osobně, ale i pro celé město nepřijatelné rozhodnutí," řekl ČTK primátorčin náměstek Petr Cvik (ČSSD).
Obchvat je podle něho nezbytný i vzhledem k blízkosti automobilky Hyundai a tím souvisejícím nárůstem kamionové dopravy. "Naši občané trpí dennodenně. Když automobilku stavěli, všichni jsme doufali v brzkou realizaci obchvatu, po kterém by kamiony jezdily. Okamžitě proto budeme kontaktovat ministerstvo dopravy, konkrétně ministra Bártu, a sdělíme mu, že tato investiční akce je pro nás existenční," prohlásil Cvik.
Frýdecko-místečtí radní kvůli tomuto problému navíc začali spolupracovat se zástupci klubu Věcí veřejných ve Frýdku-Místku. "Chápou daný problém podobně jako vedení města, a přislíbili proto pomoc při zprostředkování schůzky s ministrem Bártou. Doufám, že se nám nakonec společně podaří přesvědčit dnešní vládu, aby se finance na obchvat města našly," dodal Cvik.
Výstavbu obchvatu na začátku roku navíc zkomplikovalo odvolání ekologů ze sdružení Beskydčan proti vydanému územnímu rozhodnutí. Krajský soud v Ostravě ho zrušil. Podle právního zástupce ekologického sdružení Pavla Černého rozsudek soudu znamená, že se nemůže zahájit stavební řízení a pokračovat ve vyvlastňování pozemků.
Sdružení Beskydčan navrhovalo vést obchvat jinou, takzvanou severní trasou nebo postavit pod městem tunel. Zástupci magistrátu tvrdí, že jiná než jižní varianta včetně přetnutí Morávky není možná.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.