KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Financial Close pro obchvat Bratislavy D4-R7

Financial Close pro obchvat Bratislavy D4-R7

Publikováno: 19.9.2016
Rubrika: Zajímavosti

Konsorcium „Obchvat Nula”, tvořené společnostmi Cintra, Macquarie Capital a PORR AG, realizuje jeden z největších PPP projektů v oblasti infrastruktury ve střední Evropě.

Uzavření smluv o financování a souvisejících zajišťovacích institutů (financial close) znamená oficiální zahájení realizace projektu D4‑R7 kolem Bratislavy, který zahrnuje celkově téměř 60 km komunikace. Jedná se o jeden z největších projektů spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP) v oblasti infrastruktury ve střední Evropě. Celková výše investice je téměř jedna miliarda eur. Koncem května dospělo konsorcium „Obchvat Nula”, skládající se ze společností Cintra, Macquarie Capital a PORR AG, ke commercial close.

„Tato zakázka dokazuje, že jsme se svým know-how, se svými technickými experty v oblasti infrastruktury a se svým týmem ceněným partnerem na mezinárodní scéně. Zároveň je to výsledek naší strategie rozumného růstu, jejímž cílem je expandovat s našimi špičkovými produkty a službami na vybrané trhy,“ chválí svůj tým Karl‑Heinz Strauss, předseda představenstva PORR AG.

A KONSORCIEM KE SPOLEČNÉMU ÚSPĚCHU
Španělsko-australsko-rakouské trio, tvořené společnostmi Cintra, Macquarie Capital a PORR AG, odpovídá v rámci 30leté koncese za projektování, kompletní výstavbu, financování i za provoz a údržbu projektu. Koncesionář zadal zakázku na stavební práce společnému podniku složenému z Ferrovial Agroman a PORR Bau GmbH. Objem této stavební zakázky činí přibližně 860 mil. eur.

Stavební práce mají být ukončeny na konci roku 2020. Poté vstoupí v účinnost 30letá koncese na provozování a údržbu. Finančním poradcem konsorcia je společnost Macquarie Capital. Na financování se podílí Evropská investiční banka (EIB) částkou přibližně 426 mil eur.

PODROBNOSTI O PROJEKTU D4-R7
Projekt D4-R7 zahrnuje výstavbu přibližně 27 km dlouhého úseku dálnice D4 mezi Jarovcemi a Račou a přibližně 32 km dlouhého úseku rychlostní silnice R7 mezi Prievozem a Holicemi. Nově vybudovaný úsek komunikace povede k výraznému snížení dopravního zatížení v Bratislavě. Pro tisíce lidí dojíždějících do města dennodenně ze severovýchodu, resp. z jihu, bude jejich cesta do práce rychlejší a bezpečnější.

FAKTA A ČÍSLA VE ZKRATCE

  • Typ projektu: komunikace
  • Délka: 27km úsek dálnice a 32km úsek rychlostní silnice
  • Výše investice: přibližně 1 miliarda eur
  • Koncesionář: Cintra Macquarie Capital a PORR AG
  • Zhotovitel: Ferrovial Agroman a PORR Bau GmbH
  • Ukončení výstavby: 4. čtvrtletí 2020
  • Předmět činnosti: projekt, výstavba, financování, provozování a údržba (30 let)
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Most přes řeku Dunaj – vizualizace AAKHKřižovatka Čierna Voda – vizualizace AAKHKřižovatka Ketelec – vizualizace AAKHObchvat Bratislavy D4-R7

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (146x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (111x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (91x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice