KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Evropská komise odmítla financovat rakouskou část dálnice z Brna do Vídně

Evropská komise odmítla financovat rakouskou část dálnice z Brna do Vídně

Publikováno: 26.11.2007, Aktualizováno: 23.11.2008 21:32
Rubrika: Aktuality

Evropská komise ve středu 21. 11. 2007 rozhodla, že na výstavbu severní části tzv. Nordautobahn A5 směrem od Vídně na Mikulov nepřispěje jediné Euro. Rozhodnutí, které ještě musí schválit Evropský parlament, Komise odůvodnila nesrovnalostmi ohledně hraničního bodu v Mikulově a potřebou vyjasnit vedení trasy na české straně. Komise tak potvrdila svá dřívější vyjádření, že bez srovnání variant tras dálničního spojení Brna s Vídní neuvolní na realizaci tohoto projektu žádné finanční prostředky.

Dopravní, ekologické a ekonomické porovnání trasy R52 na Mikulov s variantou přes Břeclav již dlouhou dobu prosazuje Ekologický právní servis (EPS) spolu s dalšími občanskými sdruženími a některými jihomoravskými obcemi. 'Je to požadavek, který vyplývá z platné české i evropské legislativy,' uvedla právnička EPS Barbara Homolová. Přesto k ničemu takovému dosud nedošlo.

Neposouzení břeclavské varianty dálnice do Vídně je předmětem kritiky veřejného ochránce práv, dvou ústavních stížností a žaloby, kterou projednává Nejvyšší správní soud. Minulý týden odmítla udělit souhlas s umístěním jednoho ze tří úseků R52 i Správa chráněné krajinné oblasti Pálava.

Jihomoravská občanská sdružení již nechala na své náklady vypracovat několik nezávislých odborných studií porovnávajících břeclavskou a mikulovskou variantu z hlediska ekonomického, ekologického i dopravního. Všechny tyto studie potvrdily výhodnost břeclavské varianty. Přesto, že příslušné úřady (např. Krajský úřad Jihomoravského kraje) mají tyto studie k dispozici, neustále pokračují v přípravě R52 na Mikulov.

'Komise si je problémů s R52 velmi dobře vědoma. Podmínku vyhodnocení variant vznesla také v průběhu vyjednávání o Operačním programu Doprava pro Českou republiku, který mimochodem není dosud schválen,' potvrdila Barbara Homolová. Pokud tedy Česká republika tuto podmínku nesplní, může se jí stát, že stejně jako Rakousko nedostane na realizaci R52 z evropských fondů ani cent. 'Pokud krajští představitelé trvají na trase, která nemá opodstatnění a kterou si nikdo včetně Evropské komise nepřeje, měli by začít přemýšlet, jak ji zafinancují z vlastních kapes,' uzavírá Homolová.

Zdroj: eps.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (60x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (38x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice