KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Elektrizace tratí mezi nádražími v Ostravě byla dokončena

Elektrizace tratí mezi nádražími v Ostravě byla dokončena

Publikováno: 22.11.2007, Aktualizováno: 23.11.2008 21:29
Rubrika: Aktuality

V prostorech zcela nové železniční zastávky Ostrava – Centrum byla 21. listopadu slavnostně ukončena elektrizace traťového úseku Ostrava hlavní nádraží – Ostrava–Kunčice, včetně předelektrizačních úprav.


Novou zastávku předal cestujícím generální
ředitel SŽDC Jan Komárek.

“Elektrizace železniční trati je vždy přínosem pro životní prostředí dané lokality, a to platí i o úseku mezi ostravským hlavním nádražím a Kunčicemi. Novou zastávku v blízkosti Stodolní ulice jistě uvítají nejen místní obyvatelé, ale také turisté a další návštěvníci tohoto známého ostravského centra,“ řekl Jan Komárek, generální ředitel Správy železniční dopravní cesty, státní organizace.


Zatím má zastávka dva oficiální názvy, do nového
jízdního řádu v březnu 2008.

Cílem modernizace úseku, který leží na trati Ostrava hlavní nádraží – Frýdek-Místek -Valašské Meziříčí, bylo vedle vlastní elektrizace také zvýšení propustnosti a bezpečnosti vlakové dopravy. Úsekem je v současnosti možné projíždět rychlostÍ až 80-90 km/h, zatížitelnost trati byla zvýšena na traťovou třídu D4 (nápravový tlak 22,5 t) a došlo rovněž ke zkrácení jízdních dob mezi stanicemi Ostrava hlavní nádraží a Ostrava-Kunčice. Vlaky budou moci oproti minulosti již jezdit přímo například z Opavy východ přes Ostravu hlavní nádraží až do Ostravy-Kunčic a případně až do Havířova nebo až do Českého Těšína. Dojde rovněž ke zlepšení návaznosti jednotlivých vlakových spojení v uzlových stanicích. Díky odstranění prostojů, posunů a objíždění lokomotiv se rovněž sníží provozní náklady. Nově elektrizovaná trať navazuje na ostravském hlavní nádraží na trať II. koridoru Břeclav – Přerov - Petrovice u Karviné (státní hranice s Polskem).


Zajímavý pohled na nový prosklený podchod
zastávky Stodolní.

Elektrizace umožňuje zařadit tento dokončený úsek do Ostravského dopravního integrovaného systému „ODIS“. To bylo také jedním z hlavních důvodů pro zřízení zcela nové železniční zastávky Ostrava – Centrum, která by se podle rozhodnutí zastupitelstva města Ostravy měla v budoucnu jmenovat Ostrava – Stodolní. Na základě požadavku a finanční spoluúčasti Magistrátu města Ostravy byl v této zastávce postaven nový podchod a prodloužen právě směrem do Stodolní ulice. Již samozřejmostí u podobných staveb jsou bezbariérové přístupy do jednotlivých železničních stanic a na nástupiště a také protihlukové stěny, které snižují negativní vliv železniční dopravy na okolní zástavbu.

Investorem stavby, jejíž celkové náklady dosáhly cca 875 mil. Kč, je Správa železniční dopravní cesty, státní organice. Finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury a Evropská unie prostřednictvím Evropského fondu regionálního rozvoje (ERDF- European regional development fund). Výdaje tohoto fondu v uplynulém finančním období představovaly téměř polovinu veškerých finančních prostředků vynaložených ze strukturálních fondů. Na tuto stavbu, která byla největší stavbou v rámci Operačního programu Infrastruktura - Priority 1, byla z fondu ERDF přidělena dotace ve výši 604 mil. Kč. Projekt zpracovalo sdružení firem Sudop Brno a Dopravní projektování Ostrava a zhotovitelem bylo sdružení firem Tchas (vedoucí sdružení) a Firesta – Fišer, rekonstrukce, stavby. Práce byly zahájeny v listopadu 2005 a dokončeny o 2 roky později.

Technické informace:
Maximální rychlost po rekonstrukci: 90 km/h
prostorová průchodnost: UIC GC
přechodnost: D4 (traťová třída)
železniční svršek S 49: 9.783 m
výhybky S 49: 12
přejezd (celopryžová konstrukce, nové zabezpečovací zařízení): 1
mosty a podchody: 2
trubní mosty, lávky, silniční nadjezdy: 9
propustky: 1
stožárové návěstidlo: 15
trpasličí návěstidlo: 6
elektromotorický přestavník: 12
výhybky vybavené elektrickým ohřevem: 29
doplnění technologie trakční měnírny: 1
nově elektrizované koleje: 19.567 m
protihluková stěna: 100 m
rekonstrukce kolejiště železniční stanice Ostrava střed
rekonstrukce zastávky Ostrava-Kunčičky
vybudování nové zastávky Ostrava-Centrum (Stodolní)

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice