KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Elektrizace trati Letohrad – Lichkov dokončena

Elektrizace trati Letohrad – Lichkov dokončena

Publikováno: 20.11.2008, Aktualizováno: 12.12.2008 14:39
Rubrika: Aktuality

Ve čtvrtek 20. listopadu byla slavnostně dokončena rekonstrukce a elektrizace železniční trati Letohrad – Lichkov – státní hranice s Polskem.

Od zahájení stavby, které proběhlo v srpnu 2007, proběhla v celém úseku kompletní výměna železničního spodku i svršku, včetně odvodnění, sanací a úprav skalních zářezů. Bylo zrekonstruováno, nebo nově vybudováno, 52 mostů či propustků a 23 přejezdů včetně el.zab. zařízení. Kompletní rekonstrukcí prošly železniční stanice Těchonín, Lichkov a Jablonné n.O., včetně nových ostrovních nástupišť. Nová nástupiště byla vybudována ve stanicích Mladkov, Jamné a Verměřovice. Nelze opomenout také významná protihluková opatření – protihlukové stěny a výměny oken u vybraných objektů v blízkosti železniční trati.

Celkové náklady tohoto významného projektu, který je financován Státním fondem dopravní infrastruktury (SFDI), dosáhnou v konečné fázi cca 1,54 mld. Kč. Předpokládá se a bylo předběžně schváleno spolufinancování projektu z Operačního programu Doprava (OPD) z Fondu soudržnosti EU ve výši 83,487% tj. 1.275.456.665,-.Kč,. Rozhodnutí Evropské komise je očekáváno ještě před koncem roku 2008.
Investorem stavby byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, zhotovitelem „SDRUŽENÍ LICHKOV“, jehož členy byly akciové společnosti Viamont DSP, Stavby silnic a železnic a Skanska DS.

Základní informace
Název stavby Elektrizace trati včetně PEÚ Letohrad – Lichkov st. hr., 1. stavby Letohrad (mimo) – Lichkov st.hr.
Termíny výstavby srpen 2007 – listopad 2008
Objednatel Správa železniční dopravní cesty, s.o.
Projektant SUDOP Brno
Zhotovitel Sdružení Lichkov – Viamont DSP, a.s., Stavby silnic a železnic, a.s., závod Pardubice, Skanska DS, a.s.

Zdroj: SSŽ

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek!Spustili jsme novou podobu webových stránek! (91x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
OHL ŽS má na Slovensku dcérsku spoločnosť (32x)
Spoločnosť OHL ŽS predstavila dcérsku spoločnosť - OHL Pozemné stavby - dňa 1. dubna 2008 počas 29. veľtrhu stavebn...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (31x)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...