Elektrizace trati Letohrad – Lichkov dokončena
Rubrika: Aktuality
Ve čtvrtek 20. listopadu byla slavnostně dokončena rekonstrukce a elektrizace železniční trati Letohrad – Lichkov – státní hranice s Polskem.
Od zahájení stavby, které proběhlo v srpnu 2007, proběhla v celém úseku kompletní výměna železničního spodku i svršku, včetně odvodnění, sanací a úprav skalních zářezů. Bylo zrekonstruováno, nebo nově vybudováno, 52 mostů či propustků a 23 přejezdů včetně el.zab. zařízení. Kompletní rekonstrukcí prošly železniční stanice Těchonín, Lichkov a Jablonné n.O., včetně nových ostrovních nástupišť. Nová nástupiště byla vybudována ve stanicích Mladkov, Jamné a Verměřovice. Nelze opomenout také významná protihluková opatření – protihlukové stěny a výměny oken u vybraných objektů v blízkosti železniční trati.
Celkové náklady tohoto významného projektu, který je financován Státním fondem dopravní infrastruktury (SFDI), dosáhnou v konečné fázi cca 1,54 mld. Kč. Předpokládá se a bylo předběžně schváleno spolufinancování projektu z Operačního programu Doprava (OPD) z Fondu soudržnosti EU ve výši 83,487% tj. 1.275.456.665,-.Kč,. Rozhodnutí Evropské komise je očekáváno ještě před koncem roku 2008.
Investorem stavby byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, zhotovitelem „SDRUŽENÍ LICHKOV“, jehož členy byly akciové společnosti Viamont DSP, Stavby silnic a železnic a Skanska DS.
Základní informace
Název stavby Elektrizace trati včetně PEÚ Letohrad – Lichkov st. hr., 1. stavby Letohrad (mimo) – Lichkov st.hr.
Termíny výstavby srpen 2007 – listopad 2008
Objednatel Správa železniční dopravní cesty, s.o.
Projektant SUDOP Brno
Zhotovitel Sdružení Lichkov – Viamont DSP, a.s., Stavby silnic a železnic, a.s., závod Pardubice, Skanska DS, a.s.
Zdroj: SSŽ