KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Dvoupruhový tubus tunelu Lochkov – Radotín proražen

Dvoupruhový tubus tunelu Lochkov – Radotín proražen

Publikováno: 8.5.2008, Aktualizováno: 2.12.2008 15:16
Rubrika: Aktuality, Tunely, Silniční okruh kolem Prahy

V prvních dnech května prorazili raziči stavební firmy Hochtief druhý, tentokrát dvoupruhový tubus tunelu mezi Lochkovem a Radotínem. Jak redakci Silnic Železnic v pondělí informovali hlavní stavbyvedoucí Ivan Cúth a Vladimír Šimon, během ražby těženého úseku vytěžili dělníci více než 300 tisíc kubíků horniny a kolem 200 tisíc m3 zeminy bylo vytěženo u hloubené části tunelu.

Raziči, postupující od Lochkova směrem k Radotínu, museli překonat nečekanou překážku. Zhruba třicet metrů před ústím tubnelu nad Radotínem poměrně nízké nadloží, v tomto místě tunelu asi 11,5 metru, nevydrželo a došlo k závalu asi 160 m3 hlíny a kamení. Bylo urychleně třeba odtěžit nejen vzniklý zával, ale i vyplnit vzniklou kavernu nad stropem tunelu, která byla zaplněna asi 160 kubíky popílkové betonové směsi, která zatuhla a strop tunelu je v pořádku.

tunel Lochkov
S tímto vrtacím strojem razí jádro tunelu Lochkov-Radotín

tunel Lochkov
Portál třípruhového tunelu nad Radotínem

S podobnými událostmi raziči nejen v tunelech, ale třeba i v dolech musí počítat, naštěstí se nic závažného nestalo, nikdo nebyl zraněn a nedošlo ani k hmotným škodám. Jen slavnostní prorážka se opozdila o asi pět dnů. Úplné dokončení ražeb, především vyražení celých profilů obou tunelových tubusů včetně jádra dokončí stavbaři Hochtiefu do konce května. Není bez zajímavosti, že k rozpojování horniny pomocí trhacích prací bylo spotřebováno více než 200 tun výbušniny.

tunel Lochkov
Raziči začali razit tunely od Lochkova

tunel Lochkov
Hlavní stavbyvedoucí s dělníky po prorážce tunelu

tunel Lochkov
Jeden z portálů tunelu na Radotínem

Stavba tunelu o celkové délce 1.642 metrů byla zahájena přípravnými pracemi v červnu 2006 a tvoří jej dva samostatné tubusy pro každý směr jízdy. Dvoupruhový, klesající na trase Slivenec – Lahovice, bude mít průřez 114 m2, v opačném směru z Lahovic na Slivenec bude mít třípruhový tubus průřez 130 m2. Ve druhé etapě bude ve vyražených tunelech zhotoveno železobetonové ostění, které trvale zajistí stabilitu díla a jeho vodotěsnost. Potom se budou montovat technologie, bezpečnostní vybavení, větrání, osvětlení a dopravní značení. Tunel by měl být hotov zhruba za dva roky, v květnu 2010.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (74x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (50x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (47x)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Pražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdyPražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdy (2x)
Otevření Pražského okruhu v jižní části města zkrátí řidičům, kteří se potřebují dostat na letiště Praha/Ruzyně, dobu jí...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice