Dvoupruhový tubus tunelu Lochkov – Radotín proražen
Rubrika: Aktuality, Tunely, Silniční okruh kolem Prahy
V prvních dnech května prorazili raziči stavební firmy Hochtief druhý, tentokrát dvoupruhový tubus tunelu mezi Lochkovem a Radotínem. Jak redakci Silnic Železnic v pondělí informovali hlavní stavbyvedoucí Ivan Cúth a Vladimír Šimon, během ražby těženého úseku vytěžili dělníci více než 300 tisíc kubíků horniny a kolem 200 tisíc m3 zeminy bylo vytěženo u hloubené části tunelu.
Raziči, postupující od Lochkova směrem k Radotínu, museli překonat nečekanou překážku. Zhruba třicet metrů před ústím tubnelu nad Radotínem poměrně nízké nadloží, v tomto místě tunelu asi 11,5 metru, nevydrželo a došlo k závalu asi 160 m3 hlíny a kamení. Bylo urychleně třeba odtěžit nejen vzniklý zával, ale i vyplnit vzniklou kavernu nad stropem tunelu, která byla zaplněna asi 160 kubíky popílkové betonové směsi, která zatuhla a strop tunelu je v pořádku.
S tímto vrtacím strojem razí jádro tunelu Lochkov-Radotín
Portál třípruhového tunelu nad Radotínem
S podobnými událostmi raziči nejen v tunelech, ale třeba i v dolech musí počítat, naštěstí se nic závažného nestalo, nikdo nebyl zraněn a nedošlo ani k hmotným škodám. Jen slavnostní prorážka se opozdila o asi pět dnů. Úplné dokončení ražeb, především vyražení celých profilů obou tunelových tubusů včetně jádra dokončí stavbaři Hochtiefu do konce května. Není bez zajímavosti, že k rozpojování horniny pomocí trhacích prací bylo spotřebováno více než 200 tun výbušniny.
Raziči začali razit tunely od Lochkova
Hlavní stavbyvedoucí s dělníky po prorážce tunelu
Jeden z portálů tunelu na Radotínem
Stavba tunelu o celkové délce 1.642 metrů byla zahájena přípravnými pracemi v červnu 2006 a tvoří jej dva samostatné tubusy pro každý směr jízdy. Dvoupruhový, klesající na trase Slivenec – Lahovice, bude mít průřez 114 m2, v opačném směru z Lahovic na Slivenec bude mít třípruhový tubus průřez 130 m2. Ve druhé etapě bude ve vyražených tunelech zhotoveno železobetonové ostění, které trvale zajistí stabilitu díla a jeho vodotěsnost. Potom se budou montovat technologie, bezpečnostní vybavení, větrání, osvětlení a dopravní značení. Tunel by měl být hotov zhruba za dva roky, v květnu 2010.