KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Dvoukilometrový obchvat Netolic dostal nový povrch

Dvoukilometrový obchvat Netolic dostal nový povrch

Publikováno: 3.8.2008, Aktualizováno: 21.11.2008 23:41
Rubrika: Aktuality

Nový povrch má po rekonstrukci dvoukilometrový úsek silnice spojující jihočeskou obec Netolice se státním zámkem Kratochvíle. Silnice přitom díky kvalitnějšímu podloží bez problémů vydrží nápor tisíců turistů, kteří jednu z perel jihočeského regionu každoročně navštíví. Rekonstrukci v ceně více než 50 milionů korun provedla společnost Skanska ve spolupráci s firmou Znakon od dubna do července letošního roku. Investorem byl Jihočeský kraj, na financování se podílel Fond soudržnosti EU.

„Zámek Kratochvíle z konce 16. století navštíví každoročně tisíce turistů. Nyní mohou využívat zcela novou, pohodlnější a bezpečnější vozovku. Součástí projektu byla i oprava kanalizace, odvodnění komunikace a oprava mostu přes bezpečnostní přepad Kratochvílského rybníka,“ říká Luděk Kroupa, ředitel závodu České Budějovice společnosti Skanska DS.

Rekonstruovaný úsek silnice II/145 začíná přibližně 150 metrů před zámkem Kratochvíle, končí za odbočkou k železniční stanici Netolice. Samotné rekonstrukci předcházely odborné testy zaměřené zejména na průzkum podloží.

„Sondy jednoznačně prokázaly, že podloží bylo neúnosné a v důsledku zatížení docházelo k deformacím vozovky. Nové podloží tedy bylo nutné založit až do hloubky 1,5 metru. Standardní podloží sahá přitom pouze metr do země,“ popisuje Ladislav Pletka, stavbyvedoucí společnosti Skanska DS.

Poté, co stavební stroje odstranily 150 centimetrů konstrukce vozovky, bylo nevhodné podloží nahrazeno kamenivem z lomu a byly zhotoveny nové konstrukční vrstvy. Na tento základ pak stavbaři položili asfaltový povrch. Silnice byla v místě rekonstrukce uzavřena, nicméně zámek Kratochvíle zůstal přístupný a příjezd k němu byl možný z obou směrů.

Základní údaje:
Název: Rekonstrukce silnice II/145 Netolice – zámek Kratochvíle
Lokalita: Jihočeský kraj
Investor: Jihočeský kraj s přispěním Fondu soudržnosti EU
Zhotovitel: Skanska DS a.s. a Znakon, a.s.
Projektant: Atelier SIS
Doba výstavby: duben – červenec 2008
Délka úseku: 2,09 km
Cena: 50 miliónů Kč bez DPH

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (67x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice