KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Dvanáct kilometrů D47 do Ostravy je těsně před otevřením

Dvanáct kilometrů D47 do Ostravy je těsně před otevřením

Publikováno: 4.5.2008, Aktualizováno: 2.12.2008 15:18
Rubrika: Aktuality, Dálnice D1

Stavbaři na novém úseku dálnice D47 z Bílovce do Ostravy, Rudné finišují, aby mohla být tato důležitá spojnice v úterý 6. května uvedena do provozu. Součástí stavby je mimo jiné sedmnáct mostů a dálniční tunel Klimkovice se dvěma samostatnými tubusy v délce 1.077 a 1.088 m, který ochrání okolní lázeňská města před dopravní zátěží. Projekt v ceně 6 miliard korun provedlo sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Skanska DS od října 2004 do května 2008. Investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic ČR, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.

„Nyní na stavbě dokončujeme vodorovné a svislé dopravní značení, terénní úpravy a podél trasy vysazujeme zeleň. Zároveň pokračují hrubé terénní práce na připravované odpočívce, která bude motoristům předaná do užívání do konce letošního roku,“ říká Ján Špaňo, ředitel stavby ze společnosti Skanska DS.

D47
Úseky dálnice D47 v okolí Ostravy

V uplynulých dnech a týdnech v tunelu úspěšně proběhly zkoušky funkčnosti bezpečnostních systémů a také preventivní cvičení Integrovaného záchranného systému. Rovněž se provádějí opravy komunikací, které stavbaři používali během stavby.

Bezmála dvanáctikilometrový dálniční úsek začíná východně od obce Bravantice, po severozápadním okraji míjí Klimkovice, pokračuje okolo Václavovic a Polanky nad Odrou a v blízkosti Oderského dolu a Svinova navazuje na stavbu D4708, která je již v provozu.

„Tento úsek D47 je dalším významným posunem k úplnému dálničnímu propojení ostravské aglomerace s ostatními regiony. Dálnice D47 se po zprovoznění navazujících částí stane dálnicí D1. V roce 2011 naše společnost dokončí i poslední úsek na hranice s Polskem, na který naváže polská A1, čímž získá D1 i zásadní mezinárodní význam,“ uvádí Josef Hájek, generální ředitel společnosti Skanska DS.

Základní údaje:
Název: dálnice D4707 Bílovec – Ostrava, Rudná
Lokalita: Moravskoslezský kraj
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zhotovitel: Sdružení 4707, vedoucí Skanska DS, členové Strabag, Metrostav a Subterra
Projektant: HBH Projekt, Pragoprojekt, Amberg Engineering Brno
Délka úseku: 11.677 m
Doba výstavby: říjen 2004 až květen 2008
Cena: 6,04 miliardy korun bez DPH

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (40x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (38x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Liebherr Group Worldwide standardizuje svůj software na platformě Infor (32x)
Společnost Infor dnes oznámila, že Liebherr Group, jeden z největších světových výrobců konstrukčních strojů a zařízení,...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice