Dvanáct kilometrů D47 do Ostravy je těsně před otevřením
Stavbaři na novém úseku dálnice D47 z Bílovce do Ostravy, Rudné finišují, aby mohla být tato důležitá spojnice v úterý 6. května uvedena do provozu. Součástí stavby je mimo jiné sedmnáct mostů a dálniční tunel Klimkovice se dvěma samostatnými tubusy v délce 1.077 a 1.088 m, který ochrání okolní lázeňská města před dopravní zátěží. Projekt v ceně 6 miliard korun provedlo sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Skanska DS od října 2004 do května 2008. Investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic ČR, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.
„Nyní na stavbě dokončujeme vodorovné a svislé dopravní značení, terénní úpravy a podél trasy vysazujeme zeleň. Zároveň pokračují hrubé terénní práce na připravované odpočívce, která bude motoristům předaná do užívání do konce letošního roku,“ říká Ján Špaňo, ředitel stavby ze společnosti Skanska DS.
Úseky dálnice D47 v okolí Ostravy
V uplynulých dnech a týdnech v tunelu úspěšně proběhly zkoušky funkčnosti bezpečnostních systémů a také preventivní cvičení Integrovaného záchranného systému. Rovněž se provádějí opravy komunikací, které stavbaři používali během stavby.
Bezmála dvanáctikilometrový dálniční úsek začíná východně od obce Bravantice, po severozápadním okraji míjí Klimkovice, pokračuje okolo Václavovic a Polanky nad Odrou a v blízkosti Oderského dolu a Svinova navazuje na stavbu D4708, která je již v provozu.
„Tento úsek D47 je dalším významným posunem k úplnému dálničnímu propojení ostravské aglomerace s ostatními regiony. Dálnice D47 se po zprovoznění navazujících částí stane dálnicí D1. V roce 2011 naše společnost dokončí i poslední úsek na hranice s Polskem, na který naváže polská A1, čímž získá D1 i zásadní mezinárodní význam,“ uvádí Josef Hájek, generální ředitel společnosti Skanska DS.
Základní údaje:
Název: dálnice D4707 Bílovec – Ostrava, Rudná
Lokalita: Moravskoslezský kraj
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zhotovitel: Sdružení 4707, vedoucí Skanska DS, členové Strabag, Metrostav a Subterra
Projektant: HBH Projekt, Pragoprojekt, Amberg Engineering Brno
Délka úseku: 11.677 m
Doba výstavby: říjen 2004 až květen 2008
Cena: 6,04 miliardy korun bez DPH