Dopravní výbor doporučil zachovat zúžení Legerovy ulice
Rubrika: 2010
Magistrátní dopravní výbor dnes doporučil hlavnímu městu zachovat zúžení pražské Legerovy ulice na tři pruhy. Rozhodl tak navzdory doporučení Technické správy komunikací (TSK), která navrhovala její opětovné rozšíření na čtyři jízdní pruhy. Zda zúžení Legerovy ulice, které mělo na zkoušku trvat do poloviny března, bude konečné, rozhodne až odbor dopravy.
Zúžení Legerovy ulice si loni v březnu na zkoušku vymohla radnice Prahy 2, proti se ale ostře postavila sousední Praha 4. Opatření podle nuselské radnice zhoršilo životní podmínky na jejich území.
Zrušit zúžení doporučila magistrátu také TSK. Podle ní kvůli opatření nedošlo k výraznému zhoršení dopravní situace v Praze, ale vzrostl provoz na objízdných trasách druhé i čtvrté městské části. Zlepšení životního prostředí, na které ukazuje studie Českého hydrometeorologického ústavu, podle TSK může být ovlivněno příznivějšími meteorologickými a rozptylovými podmínkami.
Rozhodnutí přivítala starostka Prahy 2 Jana Černochová (ODS). Pruh, který je v současné době od zbytku magistrály oddělen betonovými bloky, by podle ní mohl sloužit k zásobování nebo parkování aut. V budoucnu by na něm mohla být zasázena zeleň nebo vzniknout cyklostezka.
Doporučení se naopak nelíbí zástupcům Prahy 4. "Nadšeni z toho nejsme," řekl ČTK radní čtvrté městské části pro dopravu Martin Hudec (ODS). Přivítal naopak dodatek usnesení, ve kterém výbor doporučil TSK, aby vypracoval studii o celkovém zklidnění magistrály v návaznosti na dokončení městského okruhu a na její omezení v centru města.
Legerova ulice, kterou každý den projede několik desítek tisíc automobilů, měla být původně zúžena na půl roku. Magistrát nakonec na žádost Prahy 2 rozhodl o prodloužení zkušební doby na rok, aby mohly být posouzeny dopady v různých ročních obdobích.
Během roku se obě městské části, kterých se omezení týká, kritizovaly přes média. Zadaly si také vypracování studií. Jejich závěry si ale obě radnice vykládají různě.
Stejně se postavily i k doporučení TSK na zrušení zúžení magistrály. Zatímco Praha 4 návrh TSK přivítala, druhé městské části se nelíbil. "Její závěr je plný rozporů," řekla Černochová. Měření se podle ní uskutečnily v době, kdy byly v Praze další uzavírky, které zvýšily provoz na zkoumaných trasách.
Praha 2 začala bojovat proti množství aut na svém území i reklamní kampaní. Nad Legerovu a Sokolskou ulici nechala vyvěsit poutače, ve kterých řidiče vyzývá, aby zvolili do centra města jiný druh dopravy. Zaplatila si i spoty v rádiu.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.