Dopravní stavbou roku je Optimalizace traťového úseku Zábřeh - Krasíkov
Rubrika: Aktuality
Tři dny trvající soubor odborných výstav For City, který probíhal ve dnech 13. – 15. listopadu 2007 v Pražském veletržním areálu v Letňanech, byl ve čtvrtek završen slavnostním Galavečerem v divadle Hybernia.
Během této společenské události, které se zúčastnila celá řada významných osobností v čele s poslancem Františkem Laudátem, zhlédli její návštěvníci nejen muzikálové představení Legenda o Golemovi, ale především se dozvěděli do poslední chvíle utajované výsledky celostátní soutěže Dopravní stavba roku 2006.
Porota v čele s Petrem Moosem z Fakulty dopravní ČVUT zvolila Dopravní stavbou roku 2006 Optimalizaci TÚ Zábřeh – Krasíkov. Na druhém místě se umístila stavba Dálnice D8, tunel Panenská a na třetím místě skončil Projekt ISPA č. 2001 CZ 16 PPT 012 Rychlostní silnice R48 Dobrá – Tošanovice – Žukov, 1. etapa Dobrá - Tošanovice.
Důvod k radosti měli ale také další ocenění. Cenu SFDI obdržela stavba 0510/IV – most přes Úhlavu. Cenu společnosti ABF si odnesla stavba Stanice metra DP Hostivař, cenu Ministerstva dopravy získala Dálnice D8, stavba 0807/II Knínice – státní hranice. Dalším oceněným titulem, a to čestným uznáním ředitele SFDI, byla poctěna Rekonstrukce silničního mostu event. č. 263-020 přes Mandavu v Rumburku. Čestné uznání poroty získala Silnice I/35 – sanace sesuvu u tunelu Hřebeč. Stavba D 0807/IA Trmice - Knínice Část A, SO A 260 Lávka pro pěší přes D8 v km 83,344 získala cenu veřejnosti.
Do již 4. ročníku soutěže se letos přihlásilo celkem 32 staveb, z nichž bylo v září v rámci Galavečera k mezinárodnímu stavebnímu veletrhu For Arch nominováno 12, z nichž vzešli vítězové.
Cílem soutěže, kterou vyhlásilo Ministerstvo dopravy ČR a Státní fond dopravní infrastruktury, bylo seznámit nejširší odbornou i laickou veřejnost s úrovní dopravních staveb a infrastruktury. Soutěž byla vypsána na podporu kvalitní komplexní realizace stavebního díla, od hrubé stavby až po detail a byla určena pro stavby realizované na území celé České republiky bez ohledu na státní příslušnost projektanta, architekta stavby a místo registrace realizátorských firem.
Jejím cílem bylo dokumentovat postupný vývoj dopravních staveb, a to jak z hlediska ekonomické efektivity provedení staveb, tak z hledisek technické kvality a užitné hodnoty pro investora. Důležitou roli sehrálo též srovnání parametrů souvisejících s vlivem na životní prostředí a se snahou harmonicky začlenit dopravní stavbu do krajinného kontextu nebo do složitého systému v urbanizovaném území.