KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Dopravní stavbou roku je Optimalizace traťového úseku Zábřeh - Krasíkov

Dopravní stavbou roku je Optimalizace traťového úseku Zábřeh - Krasíkov

Publikováno: 15.11.2007, Aktualizováno: 15.12.2008 17:05
Rubrika: Aktuality

Tři dny trvající soubor odborných výstav For City, který probíhal ve dnech 13. – 15. listopadu 2007 v Pražském veletržním areálu v Letňanech, byl ve čtvrtek završen slavnostním Galavečerem v divadle Hybernia.

Během této společenské události, které se zúčastnila celá řada významných osobností v čele s poslancem Františkem Laudátem, zhlédli její návštěvníci nejen muzikálové představení Legenda o Golemovi, ale především se dozvěděli do poslední chvíle utajované výsledky celostátní soutěže Dopravní stavba roku 2006.

Porota v čele s Petrem Moosem z Fakulty dopravní ČVUT zvolila Dopravní stavbou roku 2006 Optimalizaci TÚ Zábřeh – Krasíkov. Na druhém místě se umístila stavba Dálnice D8, tunel Panenská a na třetím místě skončil Projekt ISPA č. 2001 CZ 16 PPT 012 Rychlostní silnice R48 Dobrá – Tošanovice – Žukov, 1. etapa Dobrá - Tošanovice.

Důvod k radosti měli ale také další ocenění. Cenu SFDI obdržela stavba 0510/IV – most přes Úhlavu. Cenu společnosti ABF si odnesla stavba Stanice metra DP Hostivař, cenu Ministerstva dopravy získala Dálnice D8, stavba 0807/II Knínice – státní hranice. Dalším oceněným titulem, a to čestným uznáním ředitele SFDI, byla poctěna Rekonstrukce silničního mostu event. č. 263-020 přes Mandavu v Rumburku. Čestné uznání poroty získala Silnice I/35 – sanace sesuvu u tunelu Hřebeč. Stavba D 0807/IA Trmice - Knínice Část A, SO A 260 Lávka pro pěší přes D8 v km 83,344 získala cenu veřejnosti.

Do již 4. ročníku soutěže se letos přihlásilo celkem 32 staveb, z nichž bylo v září v rámci Galavečera k mezinárodnímu stavebnímu veletrhu For Arch nominováno 12, z nichž vzešli vítězové.

Cílem soutěže, kterou vyhlásilo Ministerstvo dopravy ČR a Státní fond dopravní infrastruktury, bylo seznámit nejširší odbornou i laickou veřejnost s úrovní dopravních staveb a infrastruktury. Soutěž byla vypsána na podporu kvalitní komplexní realizace stavebního díla, od hrubé stavby až po detail a byla určena pro stavby realizované na území celé České republiky bez ohledu na státní příslušnost projektanta, architekta stavby a místo registrace realizátorských firem.

Jejím cílem bylo dokumentovat postupný vývoj dopravních staveb, a to jak z hlediska ekonomické efektivity provedení staveb, tak z hledisek technické kvality a užitné hodnoty pro investora. Důležitou roli sehrálo též srovnání parametrů souvisejících s vlivem na životní prostředí a se snahou harmonicky začlenit dopravní stavbu do krajinného kontextu nebo do složitého systému v urbanizovaném území.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice