KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Doprava přes tunel Hřebeč je již plně obnovena

Doprava přes tunel Hřebeč je již plně obnovena

Publikováno: 26.11.2006, Aktualizováno: 21.3.2010 20:40
Rubrika: Aktuality

Řidiči již mohou projíždět tunelem Hřebeč na silnici I/35 mezi Svitavami a Moravskou Třebovou bez omezení. V těchto dnech byla totiž dokončena technologicky náročná sanace svahu u východního portálu tunelu, odkud se na přelomu března a dubna sesunula zemina a kamení přímo na vozovku. Odborné práce provedla společnost Skanska DS v období od dubna do listopadu 2006. Investorem akce bylo Ředitelství silnic a dálnic, Správa Pardubice.

„Nejprve jsme urychleně odstranili sesutou půdu a kamení z vozovky, aby mohl být obnoven provoz ve směru od Svitav. Poté jsme celý svah zajistili tak, aby se tato událost již v budoucnu neopakovala,“ říká Břetislav Fiala, hlavní stavbyvedoucí Skanska DS.

Tunel Hřebeč, který v příštím roce oslaví deset let od zprovoznění, se nachází na silnici první třídy číslo 35 mezi městy Svitavy a Moravská Třebová. Rozsáhlý sesuv půdy a části skalního masivu způsobilo jarní tání enormního množství sněhu. Zemina a kamení se navalily na silnici a ohrožovaly bezpečnost provozu, a proto bylo nutné je okamžitě odstranit. Silniční provoz v místě byl zcela uzavřen a převeden na objízdnou trasu přes obec Hřebeč.

Záchranné práce byly rozděleny do dvou navazujících etap. V první fázi pracovníci Skanska DS během tří týdnů vykáceli stromy a náletovou zeleň v prostoru skalní stěny, horolezeckým způsobem odtěžili 970 metrů krychlových skalního masivu a zhruba 5100 metrů krychlových zeminy. Dále zhotovili pět odvodňovacích žeber, která vyplnili štěrkem a zabalili do geotextilie. Provoz na silnici ve směru Svitavy – Moravská Třebová byl obnoven 10. května 2006.

V rámci druhé etapy prací vznikly trvalé konstrukce pro zabezpečení a stabilitu svahu, skalní stěny, silnice a okolí tunelu. Skalní svah byl překryt pletivem, pod ním byla založena vyztužená štěrková lavice a odvodnění. Na stavbě byl instalován monitorovací systém (inklinovrty, měřidla pórových tlaků a kontaktního napětí).

Zdroj: TZ Skanska DS

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice