KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Domažlice mají opravené nádraží za 46 milionů, vznikla i nová odbavovací hala

Domažlice mají opravené nádraží za 46 milionů, vznikla i nová odbavovací hala

Publikováno: 3.8.2008, Aktualizováno: 23.11.2008 19:41
Rubrika: Aktuality

Cestujícím dnes začalo sloužit po dvouleté rekonstrukci opravené domažlické nádraží. Jde především o úplně novou odbavovací halu s moderním sociálním zařízením pro zákazníky, ale také plošinu pro vozíčkáře, moderní digitální tabule s odjezdy vlaků i nový staniční rozhlas.

„V celé stanici je nový kamerový systém, opravou prošla fasáda, střecha i vnitřní prostory pro zaměstnance ČD a budova má kompletní zateplení,“ vypočítává ředitel Regionální správy majetku ČD Jiří Stuna. „Právě kamerový systém výrazně zvýší bezpečnost na celém nádraží. Nemonitoruje jen dění v nové hale, ale i venku před stanicí.“

Rekonstrukce domažlického nádraží je společný projekt Českých drah a Správy železniční dopravní cesty, na nákladech 46 milionů korun se podílely obě společnosti. Odbavovací hala a kancelářské prostory patří Českým drahám, prostřední budova s technologickým zařízením, kde jsou výpravčí, je SŽDC.

„V přízemí prostřední technologické budovy je perónní výpravčí, který vypravuje na nástupištích vlaky, v prvním patře pak hlavní výpravčí. Je tu umístěna technologie zabezpečovacího zařízení pro stanici Domažlice, dálkové zabezpečení pro výhybnu Radonice na trati do Plzně a dálkové ovládání odbočky Pasečnice, kde se trať dělí na směry do České Kubice a do Klenčí pod Čerchovem a dále do Tachova,“ vysvětlil podrobněji za SŽDC Václav Šťastný, ředitel Stavební správy Plzeň. Budova, kde byly původně umístěny pokladny, by měla sloužit komerčním účelům.

Domažlické nádraží bez bariér
V rámci rekonstrukce se nezapomnělo ani na hendikepované cestující na vozíku. Z chodníku před nádražím vede na úroveň nástupišť a pokladen nová elektrická schodišťová plošina, ve stanici jsou bezbariérové toalety a nastoupit do vlaku pomůže speciální mobilní plošina, kterou přistaví zaměstnanci Českých drah přímo k vlaku.

„Vozíčkáře přepravíme z Domažlic vlakem všemi směry. Do Tachova a do Klatov jedou každý den navíc speciální nízkopodlažní soupravy Regionova, které jsou přímo pro vozíčkáře upraveny i se sociálním zařízením,“ dodává Vladimír Kostelný, zástupce ČD pro Plzeňský kraj.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice