KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Do Vídně směrem od Mikulova se dá jet po novém úseku dálnice

Do Vídně směrem od Mikulova se dá jet po novém úseku dálnice

Publikováno: 30.1.2010, Aktualizováno: 1.2.2010 10:52
Rubrika: 2010

Řidiči, kteří pojedou přes Mikulov do Vídně, budou moci od neděle v Rakousku využít nový úsek dálnice A5. Vede ze Schricku do Eibesbrunnu. Odtud se na něj napojuje nová část vnějšího vídeňského okruhu S1 West (západ) do Korneuburgu. Napsala to dnes agentura APA. Zbývající pětatřicetikilometrový úsek ze Schricku do Drasenhofenu na rakousko-české hranici by měl být hotov do roku 2014.

Slavnostním přestřižením pásky dnes skončil 51 kilometrů dlouhý projekt, který dostal jméno Ypsilon. Úsek dálnice A5, vídeňský vnější okruh S1 West (západ) a S1 Ost (východ) se severním okrajem rychlostní komunikace S2 totiž toto obrácené písmeno připomínají. S výstavbou se začalo v roce 2007. Celkem stála 933 milionů eur (přes 24,4 miliardy Kč), z toho 800 milionů eur (přes 20,9 miliardy Kč) činily stavební náklady.

Dálnice v Rakousku plánuje, staví a spravuje státní firma Asfinag. Kvůli projektování, financování, výstavbě a provozování dálnice vzniklo konsorcium Bonaventura, kterému Asfinag předal koncesi. Podílejí se na něm německá společnost Hochtief PPP Solutions a rakouská Alpine Bau - každá s podílem 44,4 procenta - a s 11,2 procenta francouzská firma Egis Projects. Bonaventura by měla spravovat silnici do roku 2039. Poté by vlastnictví mělo podle APA přejít na Asfinag.

První část A5 a také S1 West jsou v každém směru dvouproudé s odstavným pruhem. Řidiči po nich mohou jezdit maximálně rychlostí 130 kilometrů v hodině, v tunelech na S1 West pak maximálně "stovkou". Projekt zahrnuje i čtyři tunely s nejmodernější bezpečnostní technikou, 14 přípojek, 76 mostů, 18 podjezdů a 81 kilometrů zvukových bariér. Budují se dvě odpočívadla, mají být hotova do příštího roku.

Podle Aloise Schedla z představenstva společnosti Asfinag má být zbývajících 35 kilometrů A5 do Drasenhofenu na rakousko-českou hranici dokončeno do roku 2014. U dálničního úseku ze Schricku do Poysbrunnu posuzování dopadů na životní prostředí skončilo a rozhodnutí bylo vystaveno loni 20. listopadu. Pro úsek z Poysbrunnu až do Drasenhofenu na hranici s Českem u Mikulova rozhodnutí kvůli posuzování dopadu na životní prostředí podle Asfinagu padne letos na jaře.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (33x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice