KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Do tří let bude mít každý kraj v ČR dálnici nebo rychlostní silnici

Do tří let bude mít každý kraj v ČR dálnici nebo rychlostní silnici

Publikováno: 14.9.2006, Aktualizováno: 22.3.2010 00:13
Rubrika: Aktuality

Ředitelství silnic a dálnic představilo výhled výstavby do roku 2009. V následujících třech letech se dočká výrazného posílení své dopravní infrastruktury Moravskoslezský kraj – dokonce se jedná o nejvíce nových kilometrů ze všech krajů republiky (z 265 nových km v ČR bude celých 76 km právě zde). Nejvýraznější změny se dočká stavba dálnice D1 (D47), která bude prodloužena o 60 km, a dojde tak k napojení Ostravy na republikovou dálniční síť a propojení české a polské sítě. Také rychlostní komunikace R48 bude kompletována 16km úsekem Frýdek-Místek – Polsko.

ŘSD počítá ve svém plánu rozvoje dopravní infrastruktury, že naváže na současnou situaci, kdy se v Česku zprovozňuje největší množství kilometrů dálnic v historii. V oblasti střední a východní Evropy patří Česko ke skupině zemí, kde se nové dálnice staví nejvíce. „Naše plány jsou samozřejmě závislé na dostatku financí ze státního rozpočtu, přístupu ekologických odpůrců a určitých změn legislativy, která rychlé výstavbě liniových staveb zrovna nepřeje. Tyto faktory se dají těžko předvídat, ovšem současná situace a výhled na brzké propojení všech našich krajů je potěšující,“ říká generální ředitel ŘSD Petr Laušman. Doplňuje, že právě následující tři roky jsou v oblasti dopravní infrastruktury jedny z nejdůležitějších.

ŘSD připravuje výstavbu úseků prakticky na všech velkých komunikacích v České republice. Po letošním dokončení dálnice D5 a zprovoznění nových úseků dálnic D8 a D11 v Čechách nastanou nejrozsáhlejší změny v Olomouckém, Zlínském a Moravskoslezském kraji. „Na Moravě počítáme s celkovým dokončením dálnice D47, která se v momentě uvedení do provozu přemění na D1 a spojí společně s provozovanými úseky Českou republiku od západu po východ,“ upřesňuje Petr Laušman. Z Rozvadova na česko-německé hranici za Bohumín na přechod mezi Českem a Polskem se tak řidiči dostanou za rekordní 4,5 hodiny.

Mapa dálniční sítě ZDE a rozpis časového sledu jednotlivých realizací ZDE.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice