Do tří let bude mít každý kraj v ČR dálnici nebo rychlostní silnici
Rubrika: Aktuality
Ředitelství silnic a dálnic představilo výhled výstavby do roku 2009. V následujících třech letech se dočká výrazného posílení své dopravní infrastruktury Moravskoslezský kraj – dokonce se jedná o nejvíce nových kilometrů ze všech krajů republiky (z 265 nových km v ČR bude celých 76 km právě zde). Nejvýraznější změny se dočká stavba dálnice D1 (D47), která bude prodloužena o 60 km, a dojde tak k napojení Ostravy na republikovou dálniční síť a propojení české a polské sítě. Také rychlostní komunikace R48 bude kompletována 16km úsekem Frýdek-Místek – Polsko.
ŘSD počítá ve svém plánu rozvoje dopravní infrastruktury, že naváže na současnou situaci, kdy se v Česku zprovozňuje největší množství kilometrů dálnic v historii. V oblasti střední a východní Evropy patří Česko ke skupině zemí, kde se nové dálnice staví nejvíce. „Naše plány jsou samozřejmě závislé na dostatku financí ze státního rozpočtu, přístupu ekologických odpůrců a určitých změn legislativy, která rychlé výstavbě liniových staveb zrovna nepřeje. Tyto faktory se dají těžko předvídat, ovšem současná situace a výhled na brzké propojení všech našich krajů je potěšující,“ říká generální ředitel ŘSD Petr Laušman. Doplňuje, že právě následující tři roky jsou v oblasti dopravní infrastruktury jedny z nejdůležitějších.
ŘSD připravuje výstavbu úseků prakticky na všech velkých komunikacích v České republice. Po letošním dokončení dálnice D5 a zprovoznění nových úseků dálnic D8 a D11 v Čechách nastanou nejrozsáhlejší změny v Olomouckém, Zlínském a Moravskoslezském kraji. „Na Moravě počítáme s celkovým dokončením dálnice D47, která se v momentě uvedení do provozu přemění na D1 a spojí společně s provozovanými úseky Českou republiku od západu po východ,“ upřesňuje Petr Laušman. Z Rozvadova na česko-německé hranici za Bohumín na přechod mezi Českem a Polskem se tak řidiči dostanou za rekordní 4,5 hodiny.
Mapa dálniční sítě ZDE a rozpis časového sledu jednotlivých realizací ZDE.