KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Do roku 2015 má být v Praze 32 km nových kolejí pro tramvaje

Do roku 2015 má být v Praze 32 km nových kolejí pro tramvaje

Publikováno: 4.6.2008, Aktualizováno: 29.11.2008 23:27
Rubrika: Aktuality

Pražské tramvaje by do roku 2015 měly podle plánů magistrátu jezdit po zhruba 32,4 km nových tratí. V nejbližší době začne výstavba trati do Radlic, do sedmi let pak mají podle tiskové zprávy magistrátu kolejová vozidla jezdit například na Opatov, do Suchdola nebo Bohnic. Někteří opoziční zastupitelé považují plány za nereálné.

Nejdříve budou Pražané moci využívat tramvajové spojení do Radlic, hotové by mělo být do konce letošního roku. V červnu začne první etapa výstavby za téměř 700 milionů korun, tři čtvrtiny z celkové částky poputují z Evropské unie.

Podle radního Radovana Šteinera (ODS) sice není trať zásadní z hlediska její délky, ale má velký dopravní význam. Tramvaje už nebudou při otáčení couvat a omezovat provoz, náhradní autobusová doprava bude moci vyjíždět z metra Radlická místo z Anděla. „V této lokalitě také vyrostla bytová zástavba i administrativní centra,' dodal Šteiner.

V roce 2010 magistrát plánuje zprovoznit tramvajovou trať na Podbabě a také z Barrandova do Slivence. O rok později by lidé mohli cestovat tramvají také na Sídliště Malešice a do Troji. V roce 2012 by nové koleje měly být Na Florenci nebo ze Zlíchova na Dvorce.

Pro rok 2013 magistrát počítá se zprovozněním trati v úseku Na Veselí a Pankrác a z Pankráce přes Budějovickou do Dvorců, další rok by měly být spojeny Kobylisy s Bohnicemi, Sídliště Modřany s Novými Dvory a Jindřišská s Vinohradskou. Za sedm let by lidé mohli jezdit tramvají i na Suchdol, Chodovskou a Opatov.

Někteří opoziční zastupitelé plány tak optimisticky nevidí. „Myslím si, že v současné investiční situaci hlavního města Prahy je (plány) považuji za dosti nereálné,' řekl ČTK zastupitel Karel Březina (ČSSD). Skeptický je k výhledu i zastupitel Petr Zajíček (KSČM), i když by byl rád, kdyby se projekty uskutečnily. „Není zpracován dlouhodobý investiční výhled, je to věštění z křišťálové koule,' uvedl Zajíček.

Teoreticky by podle něj sice nové tratě vzniknout mohly, bude ovšem záležet na financích. Reálně Zajíček vidí kromě trati na Radlickou také spojení Barrandova a Slivence nebo Zlíchova s Dvorcemi, které se už projektují. Naopak za nereálné považuje Březina to, že tramvaje budou jezdit na Václavském náměstí. „Dnes tam trať chce asi jen dopravní podnik,' dodal Zajíček s tím, že by mu to umožnilo odlehčit Ječné i využívat koleje při problémech na této frekventované trase. Podle Zajíčka by výstavba znamenala, že oba směry magistrály by musely být pod zemí, aby ji tramvaj nekřížila. Podle zastupitele je ale ve hře i varianta, že jeden směr bude v tunelu a druhý na povrchu.

Do roku 2015 bude také v Praze jezdit šest desítek nových tramvají 14T a téměř dvě stovky nízkopodlažních vozů s označením 15T, jejichž design navrhl architekt Patrik Kotas. Novou tramvaj Pražané uvidí poprvé v příštím roce, kdy začnou pražské ulice křižovat ve zkušebních jízdách dvě vozidla. Další tramvaje se dočkají modernizace. Do sedmi let bude metropolí jezdit 376 tramvají T3 a 47 tramvají KT8.

Poslední nově zprovozněná tramvajová trať vede z Hlubočep na Barrandov. Pražané mohou využívat 3,5 km kolejí a šest zastávek. První vozy s cestujícími se na trasu vydaly v listopadu 2003.

Zdroj: ČTK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (68x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (50x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice