KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Do nových zakázek s novou technikou. V době oživení se vyplatí nakupovat stroje.

Do nových zakázek s novou technikou. V době oživení se vyplatí nakupovat stroje.

Publikováno: 10.8.2015
Rubrika: Zajímavosti

Přibývají zakázky, lepší se nálada podnikatelů, přichází i chuť firem investovat do inovací a obnovy techniky. A 15 tisíc strojů a zařízení za více než 18 miliard korun financovaných v roce 2014 (ČLFA) dokazuje, že se podnikání v Česku opět daří. Velký obrat zažívá především stavebnictví, růst se dá čekat i v oblasti strojírenství. Podle údajů ČSOB Leasing přitom nejoblíbenějším způsobem financování stále zůstává finanční leasing, podnikatelský úvěr a operativní leasing.

Ačkoli bylo podle Českého statistického úřadu stavebnictví oborem s nejnižší důvěrou v českou ekonomiku a zažilo si těžké časy, situace se začíná pomalu měnit. Jen letos očekávají odborníci až pěti procentní nárůst. Podobně je tomu se strojírenstvím. Přestože je řada strojařských firem závislá na exportu do Ruska, a proto v tomto směru někteří podnikatelé očekávali pokles obchodů, černé scénáře se nenaplnily a výraznější krizí si snad obor neprojde. Výsledkem je podle České leasingové a finanční asociace téměř 24% meziroční navýšení objemu podnikatelských investic za první čtvrtletí roku 2015.

NÍZKÉ ÚROKY A STÁŘÍ STROJŮ MLUVÍ VE PROSPĚCH INOVACÍ
Tahounem v leasingovém financování nejen podnikatelských investic je společnost ČSOB Leasing. Společnost kvartálními výsledky znovu zásadním způsobem přispěla k rozvoji celého oboru a s náskokem 1,08 miliardy Kč na druhého v pořadí posílila status lídra leasingového trhu. Za první tři měsíce roku společnost uzavřela
3 454 nových smluv v celkovém objemu 3,75 miliardy Kč, což ve srovnání s prvním kvartálem loňského roku představuje meziroční nárůst 45,89 %. Velká část přitom připadla na financování nových strojů a zařízení, kde společnost s podílem 32 % obsadila první místo na trhu. Pro srovnání v prvním čtvrtletí roku 2014 v tomto segmentu zaujímala 23 % trhu.

„Za to, že se nám daří, vděčíme našim klientům. Je to také dalším důkazem postupného ekonomického oživení. Podnikatelé i spotřebitelé si loňský optimismus udrželi i v letošním prvním čtvrtletí. A potvrzují to i evropské statistiky, podle kterých se Česko v prvním kvartálu stalo nejrychleji rostoucí ekonomikou EU,“ uvedl Libor Bosák, předseda představenstva a generální ředitel ČSOB Leasing.

„K výraznému nárůstu přispěla řada velkých zakázek ze železniční dopravy, zajímavé bylo financování razicího štítu Viktorie pro společnost Metrostav za téměř dvě miliardy korun a dařilo se nám pokračovat v úspěšném růstu téměř ve všech dalších oborech,“ doplnil Josef Rosenkranz, místopředseda představenstva a obchodní ředitel společnosti.

Podnikatelé vnímají celkové zlepšení vývoje ekonomiky a podle toho přizpůsobují nejen plány svých investic, ale také způsoby jejich financování. K tomu přispívá i příznivý vývoj úrokových sazeb na trhu. Kvůli dlouhé krizi firmy do obnovy svého vybavení příliš neinvestovaly. V době, kdy je čekají velké zakázky, si podnikatelé nemohou dovolit mít zastaralý strojový park. Úspěšné inovace jsou nutným předpokladem pro finanční výkonnost podniku.

K DOBRÝM VÝSLEDKŮM ČSOB LEASINGU POMOHLA VIKTORIE
K rostoucím obchodům ČSOB leasing přispěla řada velkých zakázek, mimo jiné i financování přes 1 800 tun vážícího razicího štítu Viktorie pro společnost Metrostav v hodnotě téměř dvě miliardy korun. Firma k tomu využila speciální strukturu leasingového financování. Její příprava začala již v roce 2013, tedy o 1,5 roku dříve než samotná výroba štítu. Štít TBM S799 byl pro firmu Metrostav vyroben specializovanou německou firmou Herrenknecht za 7 měsíců. Průměr jeho řezné hlavy dosahuje šířky téměř deseti metrů a k jeho obsluze je potřeba více než 100 dělníků ve směnném provozu. Předpokládaný denní výkon je 15 metrů. Stejná technologie byla již v minulosti využita v rámci prodloužení trasy metra A do Motola, k jehož uskutečnění přispěly starší sourozenci Viktorie, razící štíty Tonda a Adéla.

BEZ DOPRAVNÍ TECHNIKY BY SE PODNIKY NEOBEŠLY
Nejde však jen o financování strojů a zařízení. ČSOB Leasing v posledních měsících pocítil také rostoucí zájem o financování těžké dopravní techniky, včetně financování předmětů velkých pořizovacích hodnot jako jsou vagóny a lokomotivy. ČSOB Leasing s téměř 18% podílem na trhu patří mezi tři největší společnosti financující tento sektor a klientům v tomto ohledu jen v prvním čtvrtletí roku pomohl financovat majetek ve výši 836 milionů korun. „Firmy mají při financování těžké dopravní techniky největší zájem o finanční leasing a operativní leasing. Tady se trendy příliš nemění,“ upřesňuje Josef Rosenkranz a dodává: „vzhledem k očekávanému potenciálu tohoto odvětví máme připraveny v současné době nové specializované programy právě pro těžkou dopravní techniku a autobusové dopravce.“  Podobné akce jsou významnou podporou pro budoucí rozvoj českých podnikatelských subjektů. Například v loňském roce ČSOB Leasing vyčlenil více než 300 milionů korun se zvýhodněnou úrokovou sazbou pro podnikatele, kteří plánují repasovat či obnovit své strojní zařízení, případně koupit vybavení nové. Speciální program pro malé a střední firmy podnikající v oblasti strojírenství připravil ČSOB Leasing s podporou Evropské investiční banky a úvěrový rámce byl vyčerpán během 4 měsíců. „Víme, že nákup nových strojů představuje značné finanční zatížení, které mnoho firem nechce z různých důvodů riskovat. Snažíme se proto pravidelně přicházet s programy, které by podnikatelům měly jejich rozhodování ulehčit a pomoci jim s rozvojem jejich byznysu,“ uzavírá Josef Rosenkranz.


Proč zrovna ČSOB Leasing?

  • poskytuje mimo jiné financování lehké i těžké dopravní techniky, strojů, zařízení, výpočetní techniky, technologických celků a dalších
  • je leasingovou jedničkou na trhu i lídrem ve financování stojů a zařízení
  • pravidelně se s podnikateli potkává na specializovaných veletrzích
  • dokáže produkty na míru přizpůsobi potřebám svých klientů
  • aktuálně připravuje speciální programy pro klienty z oboru strojírenství, těžké dopravní techniky a autobusové dopravce
Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (189x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (86x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (72x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice