KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Do diaľnic idú najväčší

Do diaľnic idú najväčší

Publikováno: 9.9.2007, Aktualizováno: 23.11.2008 21:51
Rubrika: Aktuality

V tendri na výstavbu diaľnic zo súkromných zdrojov sa stretnú najväčšie stavebné firmy. Záujem podieľať sa na ich výstavbe formou verejno-súkromného partnerstva (PPP) už potvrdili traja z piatich najväčších staviteľov ciest: Doprastav, Skanska a Inžinierske stavby. Strabag sa zatiaľ nevyjadril a Váhostav čaká na podmienky koncesnej zmluvy.

Stavbári však do verejného obstarávania asi nepôjdu sami. 'Nepoznám u nás stavebnú firmu, ktorá by si mohla dovoliť ísť do tendra bez nejakej finančnej inštitúcie. Pravdepodobne vytvoria konzorciá, v ktorých bude jedna alebo viacero stavebných firiem a nejaká finančná skupina. Sú firmy, ktoré prejavujú záujem do diaľnic investovať. Aj odo mňa chcela jedna firma s izraelským kapitálom informácie o možnostiach investovať formou PPP,' hovorí riaditeľ Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák.
Zo slovenských firiem sa o investičné partnerstvo so štátom v minulosti zaujímala napríklad Dexia banka. Tá nám svoj opätovný záujem zatiaľ nepotvrdila. Účasť na projektoch vylúčila už Penta, J&T svoju účasť zvažujú.

Zdroj: www.hn.hnonline.sk.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (60x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (38x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice