KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Diaľnica v roku 2010 bude

Diaľnica v roku 2010 bude

Publikováno: 5.9.2007, Aktualizováno: 30.11.2008 10:04
Rubrika: Aktuality

Minister dopravy Ľubomír Vážny nezmenil plán premiéra Roberta Fica pustiť sa do dostavby diaľnice z Bratislavy do Košíc tak, aby bola hotová v roku 2010. Má to však háčik: 'Komplikované tunely budú realizované v poloprofile a ostatné úseky mimo tunelov budú v plnom profile,' povedal minister.

Ostatné úseky by sa mali úplne ukončiť v roku 2012, čo je termín, ktorý v analýze odhadla aj poradenská firma ministerstva Mott Macdonald. Ide o trasy Turany - Hubová, kde majú vyrásť štyri tunely, a Hubová - Ivachnová, kde bude jeden. Neskorší termín dokončenia sa týka aj problematickej časti diaľnice, Višňové - Dubná Skala.
Druhý variant výstavby diaľnic včera schválila vláda. Plán počíta so systémom financovania PPP, čo znamená, že na výstavbe sa budú svojím kapitálom podieľať súkromné spoločnosti. Tie by mali prefinancovať 151 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Náklady na tieto úseky sa v súčasných cenách odhadujú na 106,7 miliardy korún bez DPH. Tendre však už nebude vypisovať Národná diaľničná spoločnosť ako doteraz, ale samotné ministerstvo. Poradcovia však odhadujú, že inflácia tieto výdavky nafúkne o osem až desať percent ročne. Do financovania samotnej výstavby sa chce zapojiť napríklad investičná skupina J&T.

Čo postavia súkromníci:

  • D1 Hričovské Podhradie - Ivachnová
  • D1 Jánovce - Jablonov
  • D1 Fričovce - Svinia
  • R1 Nitra - Selenec
  • R1 Selenec - Tekovské Nemce

Zdroj: Odporúčanie Mott Macdonald Ltd.

'Skúmame PPP projekty a zaoberáme sa možnosťou účasti na nich,' povedal pre HN hovorca J&T Maroš Sýkora. Nie každý túto možnosť využije. 'Neuvažujeme o tom. Sme private equity a tak projekty, ktoré realizujeme, máme jasne stanovené kritériami,' hovorí Martin Danko, hovorca skupiny Penta.

Dva tendre
Ministerstvo dopravy vypíše dva tendre, pričom prvý bude na šesť úsekov diaľnice D1 a dva úseky rýchlostnej cesty R1. Podpísané zmluvy s investormi by mali byť na budúci rok v máji.
Druhý, ktorý zahŕňa ostané tri úseky D1 v okolí Žiliny rezort vyhlási na budúci rok. Preto sa z hlavného mesta do Košíc po novej diaľnici dostanete až v roku 2012.

Úseky dokončené v roku 2012 počet km

  • Turany - Hubová 13,40
  • Hubová - Ivachnová 15,25
  • Višňové - Dubná Skala 8,11

Zdroj: hnonline.sk

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice