KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Dempry TEREX TRUCK na obchvatu Lechovic

Dempry TEREX TRUCK na obchvatu Lechovic

Publikováno: 29.12.2017
Rubrika: Zajímavosti

Obchvat Lechovic na silnici I/53 je jednou z klíčových staveb, která má ulevit obyvatelům této jihomoravské obce. Stavbu za více jak čtvrt miliardy korun realizuje společnost Imos Brno, jež musela v krátké době přemístit přes 40 tisíc m3 zeminy. To se podařilo i díky nasazení moderních demprů od firmy Austrobaumaschinen, která Imosu zapůjčila i nový dempr desáté generace (TA 300, GEN 10).

„Původně jsme plánovali nasazení nákladních vozidel 8×8, ale z důvodu změny technického řešení navazujících objektů a tím vzniklých problémů se zkrácením termínu pro výstavbu násypů jsme museli vymyslet jinou technologii realizace,“ uvedl pro Silnice železnice Lukáš Pokorný, vedoucí střediska TOV.

Ukázalo se, že jedinou rozumnou volbou je využití demprů, které zatím nejsou ve strojovém parku Imosu. Dvacítka strojů je zaměřena spíše na vodohospodářské stavby. „Oslovili jsme různé firmy na možnost zapůjčení demprů ve variantě s užitečným zatížením cca 30 až 40 tun. Nakonec jsme využili nabídky od firmy Austrobaumaschinen, která dokázala dodat dempry v našem požadovaném termínu. Dokonce nám slíbili, že jeden dempr bude jejich novinka „GEN10“, který bude dovezený přímo ze Skotska,“ dodal Pokorný. Imos otestoval GEN 10 vůbec jako první firma v České republice.

 

Sestava 1 pásového rypadla a 1 dozeru v kombinaci s 2 demprama (TA400 a TA300) se nakonec ukázala jako dostatečná a plně splnila požadavky Imosu. Stroje pracovaly v určitých cyklech v kombinaci s technologií zlepšování horniny (stabilizací) a v plánu byl denní výkon 2 000 m3, což se podařilo stavařům dodržet a nakonec byl denní průměr něco málo přes tuto hranici. „Cíl jsme samozřejmě splnili za cenu enormní práce a dvanáctihodinového nasazení každý den včetně víkendů,“ zdůrazňuje Pokorný. Celkově dempry převezly přes 40 000 m3 zeminy a doba nasazení trvala necelý měsíc.

Cílem bylo do 30 dnů zrealizovat násypy bez ohledu na klimatické podmínky a bez toho, aby došlo k přetížení propustnosti komunikace v rámci celé stavby. Na stavbě souběžně probíhala i realizace dalších objektů, takže nasazení dvou demprů místo šesti nákladních aut výrazně zjednodušilo celou logistiku a pracovní podmínky. „Ukázalo se, že tato varianta byla i ekonomicky výhodnější než provádění násypu s nákladními vozidly,“ uzavírá Pokorný. Průměrný spotřeba se u TA 400 pohybovala do 20 litrů a u TA 300 do 16 litrů.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Dempry TEREX TRUCK na obchvatu LechovicDempry TEREX TRUCK na obchvatu LechovicDempry TEREX TRUCK na obchvatu LechovicTA 300 GEN 10TA 400 GEN 9

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (180x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (116x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (114x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice