KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Další zlepšení dopravní situace na silnici I/34 v jižních Čechách

Další zlepšení dopravní situace na silnici I/34 v jižních Čechách

Publikováno: 21.6.2007, Aktualizováno: 27.11.2008 23:24
Rubrika: Aktuality

Ředitelství silnic a dálnic ČR otevřelo 21. června 2007 nový obchvat města Stráž nad Nežárkou, který je ve výstavbě od srpna 2005. Nová silnice I/34 v délce 3,3 kilometrů je součástí modernizace silnic I. třídy a celkové náklady na tuto stavbu dosáhly 317 milionů korun.

Ve směru od Českých Budějovic se nová silnice I/34 odklání od stávající silnice, jižně prochází podél Stráže nad Nežárkou a za městem se opět plynule napojuje na stávající silnici. 'Nový obchvat místní uvítali, neboť se s jeho pomocí město zbaví tranzitní dopravy přes centrum. Součástí stavby je také most nad cestou pro pěší a cyklisty a vznikl zde také biokoridor, důležitou součástí jsou také protihlukové valy a stěny,'' říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Velký důraz je kladen na včlenění nové přeložky do stávající krajiny formou sadových úprav, rekultivací opuštěných úseků silnic a ploch dočasných záborů. 'Převedením provozu na novou silnici dojde k podstatnému zlepšeni životního prostředí nejenom ve Stráži nad Nežárkou. Zrychlením provozu na silnici se také zmenší i znečištění okolní přírody. Pracovníci CHKO Třeboňsko jsou spokojeni z průběhem stavby a žádné jiné protesty ze strany ekologických sdružení jsme nezaznamenali,' doplňuje Alfred Brunclík.

Jedná se o projekt spolufinancovaný z Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF) v rámci Operačního programu Infrastruktura, konkrétně Priority 1 - Modernizace a rozvoj dopravní infrastruktury celostátního významu a jejího opatření 1.2 - Výstavba a modernizace silnic I. třídy. Příspěvek ERDF dle rozhodnutí o poskytnutí dotace umožňuje spolufinancování až 75% uznatelných nákladů projektu a činil 175 821 750,- Kč. Úhrada národního podílu spolufinancování byla zajištěna Státním fondem dopravní infrastruktury.

Hodnota nenávratných prostředků EU určených pro ŘSD ČR na spolufinancování opatření 1.2. představuje takřka 1.067 mil. Kč. Celková částka dotace z prostředků strukturálních fondů EU alokovaná na období let 2004 - 06 pro ŘSD ČR je cca 1.157 mil. Kč.

Evropský fond pro regionální rozvoj poskytuje příspěvky ke zmenšení rozdílů mezi úrovněmi rozvoje a životními úrovněmi různých regionů, snížení míry zaostávání nejvíce znevýhodněných oblastí. Stejně tak poskytuje příspěvek k vyrovnání nejzávažnějších regionálních nerovnováh ve Společenství účastí na rozvoji, na strukturálním přizpůsobení zaostávajících oblastí a na hospodářské a sociální přeměně oblastí.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice