KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Dálnice z Veselí nad Lužnicí do Rakouska má být v roce 2014

Dálnice z Veselí nad Lužnicí do Rakouska má být v roce 2014

Publikováno: 5.5.2008, Aktualizováno: 22.11.2008 00:18
Rubrika: Aktuality

Úsek dálnice D3 z Veselí nad Lužnicí na hranici s Rakouskem bude hotový v roce 2014; jednotlivé části dálnice budou uváděny do provozu už od roku 2012. Vyplývá to ze zprávy, kterou na ministerstvu dopravy schválil řídící výbor projektu PPP (partnerství veřejné a soukromé sféry). V roce 2014 tak bude hotova celá jihočeská část dálnice.

Dálnice D3 bude první silniční stavbou, na jejímž budování se budou podílet soukromé peníze. Kvůli náročnosti přípravy však byl projekt PPP několikrát přehodnocen a změněn. Původně mělo jít pouze o třicetikilometrový úsek z Tábora do Veselí nad Lužnicí; nyní se připravuje mnohem delší varianta od Veselí nad Lužnicí k hranicím.

Dopravou velmi zatížený úsek u Tábora naopak zaplatí stát. Důvodem je urychlení přípravy a výstavby dálnice, neboť dosavadní mezinárodní silnice z Prahy přes Budějovice do Dolního Dvořiště „dusí' obyvatele táborské aglomerace, především Sezimova Ústí, Plané nad Lužnicí a Soběslavi. Tento úsek by měl sloužit řidičům už v roce 2010.

Dálnice D3 má být prubířským kamenem partnerství veřejného a soukromého sektory při výstavbě dálnic. Příprava projektu PPP trvá několik let; nejdůležitější je nastavit financování tak, aby bylo výhodné pro stát. Stát totiž po desítky let soukromému investorovi splácí tzv. koncesionářské poplatky. Proces výběru investora chce MD zahájit ještě letos.

Dálnice D3 z Prahy do jižních Čech je jedním z nejdelších chybějících úseků české dálniční sítě. Z plánovaných 170 km dnes jezdí automobily pouze na 15 km. Zatímco v Jihočeském kraji je trasa dálnice jasná a pokračují přípravy k výstavbě, ve středních Čechách se očekávají problémy především s ekology. Dálnice má totiž vést přes rekreační oblast Posázaví. Nikdo si dnes proto netroufne odhadnout, kdy by mohla být celá hotova.

Zdroj: ČTK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (52x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (36x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice