KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Dálnice D8 byla otevřena 21. prosince

Dálnice D8 byla otevřena 21. prosince

Publikováno: 20.12.2006, Aktualizováno: 25.11.2008 21:22
Rubrika: Aktuality
Ředitelství silnic a dálnic ČR 21. prosince 2006 otevřelo 23,4 km dlouhý úsek dálnice D8 z Ústí nad Labem na německou hranici u Petrovic, kde se napojí na saskou dálnici A17. Výstavba nového úseku D8 se plně rozeběhla v roce 2004 a celkové náklady na její uvedení do provozu dosáhly 19 miliard korun.

Řidiči, jedoucí po D8, budou překonávat převýšení 482 m. 'Součástí tahu budou dva tunely, Libouchec a Panenská, přičemž druhý z nich se se svými více než dvěma kilometry stane nejdelším tunelem v Česku,' říká generální ředitel ŘSD ČR Petr Laušman. Nový úsek dálnice v Krušných Horách bude na české poměry skutečně výjimečný.
K dokončení celé D8 již bude scházet pouze pasáž Lovosice – Řehlovice v délce 16,5 km přes České středohoří. Dokončení dálnice D8 přes České Středohoří lze očekávat v roce 2009 či 2010. Dálnice D8 po úplném dokončení spojí v délce 92 km Prahu, Ústí nad Labem a Německo, kde se na hranicích plynule napojí na novou německou dálnici A17, která končí na křižovatce s dálnicí A4 u Drážďan.
Po úplném dokončení dálnice dojde k odklonu kamionové dopravy z obcí a měst v okolí stávající silnice I/8 a eliminuje se nebezpečí vážných dopravních nehod. Pro sužovanou oblast je včasné dokončování jednotlivých úseků dálnice jednoznačně pozitivní zprávou.
Výstavba vybraných částí tohot úseku dálnice D8 byla spolufinancována Evropskou unií v rámci předvstupního nástroje ISPA. Po vstupu Česka do EU pokračovalo financování v rámci Fondu soudržnosti určeného pro členské státy EU, který přispívá k rozvoji infrastruktury v oblasti dopravy a životního prostředí. Příspěvek v podobě nenávratné pomoci umožňuje spolufinancování až 50 % způsobilých nákladů projektu a dosahuje částky 52 mil. euro (cca 1,5 miliardy korun).


Hejtman Ústeckého kraje poděkoval zástupcům církve obou států, kteří se určitě modlili
za příznivé počasí, díky kterému mohli stavbaři dokončit výstavbu včas.


Slavnostní přestřižení pásky

V roce 2006 byly zprovozněny nové úseky dálnic D5, D8 a D11 v celkové délce 69 km. Za jeden rok se tak jedná o číslo, které je rekordní v historii Česka i Československa. Česká dálniční síť tak měří 627 km.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (60x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (51x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (39x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice