Dálnice D8 byla otevřena 21. prosince
Rubrika: Aktuality
Řidiči, jedoucí po D8, budou překonávat převýšení 482 m. 'Součástí tahu budou dva tunely, Libouchec a Panenská, přičemž druhý z nich se se svými více než dvěma kilometry stane nejdelším tunelem v Česku,' říká generální ředitel ŘSD ČR Petr Laušman. Nový úsek dálnice v Krušných Horách bude na české poměry skutečně výjimečný.
K dokončení celé D8 již bude scházet pouze pasáž Lovosice – Řehlovice v délce 16,5 km přes České středohoří. Dokončení dálnice D8 přes České Středohoří lze očekávat v roce 2009 či 2010. Dálnice D8 po úplném dokončení spojí v délce 92 km Prahu, Ústí nad Labem a Německo, kde se na hranicích plynule napojí na novou německou dálnici A17, která končí na křižovatce s dálnicí A4 u Drážďan.
Po úplném dokončení dálnice dojde k odklonu kamionové dopravy z obcí a měst v okolí stávající silnice I/8 a eliminuje se nebezpečí vážných dopravních nehod. Pro sužovanou oblast je včasné dokončování jednotlivých úseků dálnice jednoznačně pozitivní zprávou.
Výstavba vybraných částí tohot úseku dálnice D8 byla spolufinancována Evropskou unií v rámci předvstupního nástroje ISPA. Po vstupu Česka do EU pokračovalo financování v rámci Fondu soudržnosti určeného pro členské státy EU, který přispívá k rozvoji infrastruktury v oblasti dopravy a životního prostředí. Příspěvek v podobě nenávratné pomoci umožňuje spolufinancování až 50 % způsobilých nákladů projektu a dosahuje částky 52 mil. euro (cca 1,5 miliardy korun).
Hejtman Ústeckého kraje poděkoval zástupcům církve obou států, kteří se určitě modlili
za příznivé počasí, díky kterému mohli stavbaři dokončit výstavbu včas.
Slavnostní přestřižení pásky
V roce 2006 byly zprovozněny nové úseky dálnic D5, D8 a D11 v celkové délce 69 km. Za jeden rok se tak jedná o číslo, které je rekordní v historii Česka i Československa. Česká dálniční síť tak měří 627 km.