KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Dálnice D47 spojí Českou republiku s Polskem

Dálnice D47 spojí Českou republiku s Polskem

Publikováno: 9.3.2008, Aktualizováno: 29.11.2008 23:41
Rubrika: Aktuality

Výstavba posledního úseku dálnice D47, který povede z Bohumína k česko-polské hranici, kde se napojí na budoucí polskou dálnici A1 do Katovic, může začít. Ostravský region tak získá rychlé a pohodlné spojení s Polskem. „Šestikilometrový úsek bude dokončený do května roku 2011,“ říká Michal Reiter ze společnosti Skanska DS. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR, finanční prostředky poskytne Státní fond dopravní infrastruktury.

„Dálnice bude procházet mezi Starým a Novým Bohumínem, kde vybudujeme protihlukové stěny a zemní valy. Druhá část úseku překlene údolní nivu Bohumínské stružky a protne lužní les v meandru Olše. Musíme tedy budovat dálnici s maximálním ohledem na životní prostředí,“ uvádí generální ředitel Skanska DS Josef Hájek.

Úsek v délce 6,13 km vedoucí od Bohumína ke státní hranici završí několik let trvající stavbu dálnic D1 a D47, které v budoucnu pod názvem D1 spojí Ostravu s Brnem a Prahou a umožní také pohodlné a bezpečné cestování z České republiky do Polska. Zároveň se stavbou D47 bude dokončena i polská dálnice A1 ve směru na Katovice a Varšavu. Po zprovoznění všech navazujících úseků se pak plně projeví i mezinárodní význam dálnice D47, která v rámci větve IV.B severo-jižního panevropského koridoru propojí přístavní města u Baltského moře s Itálií a Balkánem.

Součástí stavby v délce 6,13 km je téměř 175 m dlouhý most přes řeku Olši a dvě mimoúrovňové křižovatky. Celkem bude v úseku 21 mostních objektů. Zajímavostí je násyp, který před státní hranicí dosáhne výšky 13 m.

V současné době byla podepsána smlouva mezi investorem a zhotoviteli a dokončují se poslední organizační a administrativní přípravy, aby v následujících týdnech mohla být zahájena stavba.

Základní údaje:
Název: Dálnice D 47, stavba 47092 Bohumín – státní hranice ČR/PR
Lokalita: Moravskoslezský kraj
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Finanční prostředky: Státní fond dopravní infrastruktury
Zhotovitel: sdružení firem ODS-Dopravní stavby Ostrava (vedoucí člen sdružení), Skanska DS, ALPINE stavební společnost CZ, OHL ŽS
Ukončení výstavby: květen 2011
Délka úseku: 6,13 km
Cena: 2.943.468.912,- Kč bez DPH

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (51x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (36x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice