KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Dálnice D1 se přiblíží ke Zlínu o dalších šest kilometrů

Dálnice D1 se přiblíží ke Zlínu o dalších šest kilometrů

Publikováno: 28.5.2007, Aktualizováno: 27.11.2008 23:27
Rubrika: Aktuality

Slavnostním poklepáním základního kamene byla dne 24. května zahájena výstavba druhé etapy úseku Mořice – Kojetín dálnice D1, který urychlí dopravní spojení mezi Brnem a Zlínem. Celkem 6,6 kilometru dlouhý úsek dálniční komunikace povede podél obcí Vrchoslavice, Stříbrnice, Kovalovice a Bojanovice. Stavbu v celkové hodnotě 2,2 miliardy korun provede sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Skanska DS do listopadu roku 2009. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury a evropský Fond soudržnosti.


Mapa D1 Morice-Kojetin

Slavnostním poklepáním základního kamene byla dne 24. května zahájena výstavba druhé etapy úseku Mořice – Kojetín dálnice D1, který urychlí dopravní spojení mezi Brnem a Zlínem. Celkem 6,6 kilometru dlouhý úsek dálniční komunikace povede podél obcí Vrchoslavice, Stříbrnice, Kovalovice a Bojanovice. Stavbu v celkové hodnotě 2,2 miliardy korun provede sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Skanska DS do listopadu roku 2009. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury a evropský Fond soudržnosti.
„V rámci projektu je zohledněno i to, že dálnice křižuje několik vodních toků a biokoridorů. Budeme proto budovat biokoridory nové a některé vodní toky překládat, aby bylo přirozené prostředí rostlin a živočichů stavbou i provozem dálnice co nejméně narušeno,“ říká generální ředitel Skanska DS Josef Hájek.


Druhá etapa stavby čtyřpruhové dálnice D1
v úseku Mořice – Kojetín.

Druhá etapa stavby čtyřpruhové dálnice D1 v úseku Mořice – Kojetín navazuje na dnes již zprovozněnou etapu první. Celková délka nově budované trasy činí 6,6 km, povrch vozovky bude převážně cementobetonový. Na stavbě vznikne celkem 14 mostních objektů, z toho 11 dálničních mostů a 3 mosty na obslužných komunikacích. Dále je zde navrženo jedno mimoúrovňové křížení – dálniční křižovatka Kojetín, která připojuje na dálnici stávající silnici I/47 a dálniční odpočívku Křenovice. Celá stavba se skládá z více než osmdesáti stavebních objektů.


Celá stavba se skládá z více než osmdesáti
stavebních objektů.

„Nový úsek dálnice značně uleví obyvatelům Stříbrnic, Kovalovic a Bojanovic, kteří jsou v současnosti vystaveni každodennímu hluku a exhalacím automobilů zejména kamionové dopravy. Tím, že se již nebude používat současná přetížená silnice, se zároveň zpříjemní a usnadní cesta řidičům, kteří budou moci bezpečněji a pohodlněji cestovat směrem na Zlín,“ říká Martin Fischer, projektový manažer ze společnosti Skanska DS.


Slavnostním poklepáním základního kamene byla zahájena
výstavba úseku Mořice – Kojetín dálnice D1.

Základní údaje:
Název: Dálnice D1, stavba 0134.1/II Mořice – Kojetín, II. etapa
Lokalita: Zlínský kraj
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zhotovitel: sdružení firem Skanska DS (vedoucí sdružení), Dálniční stavby Praha, Stavby silnic a železnic
Projektant: HBH Projekt, Brno
Doba výstavby: květen 2007 – listopad 2009
Délka úseku: 6,6 kilometru

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (60x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (51x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (39x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice