KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Dálnice D1 se jedenácti kilometry přiblíží k Přerovu

Dálnice D1 se jedenácti kilometry přiblíží k Přerovu

Publikováno: 17.4.2008, Aktualizováno: 9.12.2008 10:37
Rubrika: Aktuality

O dalších 11 km se prodlouží naše nejstarší a nejfrekventovanější dálnice D1. Úsek Kroměříž východ – Říkovice, jehož stavba bude zahájena v následujících týdnech, je součástí připravovaného prodloužení dálnice na Hulín a Přerov. Po dokončení posledního úseku z Přerova do Lipníku nad Bečvou pak na D1 naváže dálnice D47 do Ostravy a dále do Polska. Stavbu v ceně bezmála 5 miliard korun vybuduje sdružení firem vedené společností Skanska DS do srpna roku 2011. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR, projekt je spolufinancován z Fondu soudržnosti EU.

„Silnice I/55 vede přímo středem obce Hulín, kde se na ni napojuje neméně frekventovaná silnice I/47. Obcí tak projíždí denně zhruba 15 tisíc osobních aut a kamionů. Vybudováním tohoto úseku D1 se uleví jak obyvatelům, tak životnímu prostředí v místě. Stavba má také velký ekonomický význam, protože přispěje k dálničnímu spojení Prahy, Brna a Ostravy,“ říká Martin Fischer ze společnosti Skanska DS.

Dálnice D1

Celková délka úseku, který začíná u mimoúrovňové křižovatky Kroměříž východ a končí na budoucím 75. km D1 u Říkovic, je 11.300 m. Na trase vzniknou tři mimoúrovňové křižovatky, které umožní napojení D1 na okolní komunikační síť, zejména na budoucí rychlostní silnice R55 a R49. V úseku bude také několik mostních objektů, které umožní mimoúrovňové křížení dálnice se silnicemi nižšího řádu a se železniční tratí Hulín – Přerov a Hulín – Holešov. Součástí stavby je i bezmála tříkilometrový úsek rychlostní silnice R55, který odvede část tranzitní dopravy z centra Hulína.

Při realizaci stavby bude kladen důraz na omezení negativních vlivů na životní prostředí. Součástí projektu jsou i rozsáhlé vegetační úpravy okolí dálnice a usazovací nádrže, sloužící k ochraně okolních podzemních i povrchových vod.

V současné době probíhají poslední administrativní a organizační přípravy stavby. Vlastní práce budou zahájeny v následujících týdnech.

Základní údaje:
Název: Dálnice D1, stavba 0135 Kroměříž východ - Říkovice
Lokalita: Zlínský kraj
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zhotovitel: sdružení firem Skanska DS (vedoucí), Metrostav, M-silnice a Alpine CZ
Projektant: sdružení Pragoprojekt, Viapont
Doba výstavby: duben 2008 – srpen 2011
Délka úseku: 11,3 km
Cena: 4.988.000.000 Kč bez DPH

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (53x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (42x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (39x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice