KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    CZ Loko dodá do Lotyšska lokomotivy za více než miliardu korun

CZ Loko dodá do Lotyšska lokomotivy za více než miliardu korun

Publikováno: 19.7.2015, Aktualizováno: 20.7.2015 09:27
Rubrika: Zajímavosti

Akciová společnost CZ LOKO během let 2015 až 2017 dodá do Lotyšska 28 sekcí dvoudílných šestinápravových dieselelektrických lokomotiv za více než 42 milionů eur. Při současném kurzu hodnota kontraktu přesahuje částku 1,1 miliardy korun. S jejich výrobou nyní CZ LOKO začalo ve své jihlavské provozovně. Lotyšský národní železniční dopravce Latvijas Dzelzcels je využije při těžké nákladní dopravě z Ruska a Běloruska.

„Jde o významnou zakázku, na níž jsme pracovali několik let. Potvrzuje naši vysokou technickou úroveň. Kdybychom masivně neinvestovali do vývoje a výzkumu, nemohli bychom na ni vůbec pomýšlet,“ říká Josef Bárta, předseda představenstva CZ LOKO. Dodává přitom, že schvalování zcela nového železničního vozidla je obdobně složité jako u nového letadla, proto firmy mnohdy dají raději přednost zásadní modernizaci. „Dopravcům přináší stejný efekt, ale je podstatně levnější a rychlejší,“ vysvětluje.

Nové lokomotivy vzniknou kompletní modernizací vozidel 2M62U se dvěma kabinami, kterým se u nás říkalo Sergej. Ta z nich udělá moderní stroje, vyznačující se úsporným provozem, bezpečností, plněním emisních limitů i komfortem posádky. Z původní lokomotivy zůstává jen podvozek a rám, které projdou kontrolou. Vše nad nimi je zcela nové, včetně 16válcových spalovacích motorů MTU o výkonu 2 200 kW. Design lokomotiv vychází z české řady 753.6 „Bizon“, které rovněž nesou rukopis produkce CZ LOKO. Z její jihlavské provozovny pak poputují v podobě „stavebnice“ do Lotyšska, kde lotyšský partner moduly zkompletuje a lokomotivu oživí.

Zdroj zpráv: www.acri.cz 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (176x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (109x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (108x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice