KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Cyklostezky    Cyklistům se nelíbí řešení dopravního terminálu v Pardubicích

Cyklistům se nelíbí řešení dopravního terminálu v Pardubicích

Publikováno: 27.2.2011, Aktualizováno: 2.3.2011 13:14
Rubrika: Cyklostezky

Budoucí podoba dopravního terminálu v Pardubicích má své kritiky. Před vlakovým nádražím mají zastavovat kromě MHD i linkové autobusy. Kvůli terminálu má vzniknout nová komunikace. Podle občanského sdružení Město na kole je nevhodně řešená.

"Silnice je vedena kolem náspu dnešního autobusového nádraží a skateparku. Stavba přilehlé území nešťastně fragmentuje. Lidé, kteří zde venčí psy, nebo mladí lidé v okolí skateparku budou uvězněni mezi dvěma komunikacemi," řekla ČTK Eliška Vacková ze sdružení.

Studie plánuje, že ulice vedoucí okolo dopravního terminálu má být po přestavbě širší a část dopravy směrem na Polabiny se přemístí na novou silnici za bývalý lihovar. Kruhová křižovatka vyústí až za nádražím u hobbymarketu. Umístit novou silnici jinam podle radnice nejde.

"Nemyslím si, že by se dala vést jinudy. Tato komunikace by velmi výrazným způsobem ulehčovala dopravě," řekl primátorčin náměstek Martin Bílek (Sdružení pro Pardubice).

Množství aut není ale podle sdružení Město na kole tak velké, aby nestačila stávající silnice. V budoucnu se postaví jihovýchodní obchvat, který odvede nákladní dopravu. "Špatná řešení by neměla být realizována jenom proto, že jsou na ně zrovna peníze," uvedla Vacková.

Náměstek Bílek podotýká, že s komunikací se hýbat nedá, ale vše ostatní je jen součástí studie, která se může proměnit. V březnu se s projektem přímo v Pardubicích seznámí zástupci švýcarských fondů. Když město uspěje, začne vznikat projektová dokumentace, která se od studie v některých částech může lišit.

"Na stole máme studii, chybí tam prostory pro cyklisty, podle mého názoru je tam i málo vodních prvků a zeleně. Je to skutečně jenom studie," řekl Bílek.

Takzvané přednádraží by město mělo stát 108 milionů korun, z toho 85 procent by mohlo jít ze švýcarských fondů. O doplacení celé částky se pardubická radnice rovným dílem podělí s krajem. Dalších 24 milionů korun potřebných na převedení trolejové sítě se město pokusí získat z evropských dotací.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pražské cyklostezkyPražské cyklostezky (31x)
Ti, kdo v Praze plánují budování cyklistické infrastruktury, by byli právem považováni za snílky odtržené od samotné měs...
Statický a dynamický výpočet lávky pro pěší a cyklisty přes řeku MoraviciStatický a dynamický výpočet lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Moravici (27x)
Mostní konstrukce zajistí propojení mezi obcemi Branka u Opravy a Hradec nad Moravicí a nahradí nevyhovující stávající p...
Další změny v legislativě pro cyklistyDalší změny v legislativě pro cyklisty (25x)
Další tři legislativní změny zohledňující provoz cyklistů vstupují v platnost 1. srpna 2011. Vchází tak v platnost již d...

NEJlépe hodnocené související články

V Karlových Varech bude Mattoniho a Drahomířino nábřeží bez cyklopruhů (5 b.)
V Karlových Varech začne ještě do konce roku celková rekonstrukce Mattoniho a Drahomířina nábřeží v městské části Drahov...
Liberec má novou bezpečnou cyklostezku centrem města (5 b.)
Liberec má novou bezpečnou cyklostezku centrem města. Začíná v ulici Na Rybníčku, vede podél řeky Nisy a končí na třídě ...
Cyklisté se u Týnce nad Sázavou svezou bezpečnějiCyklisté se u Týnce nad Sázavou svezou bezpečněji (4 b.)
Dva nové úseky cyklostezky v celkové délce 1,79 km spolu s novou lávkou pro cyklisty a pěší přes Sázavu začaly sloužit c...

NEJdiskutovanější související články

Pražské cyklostezkyPražské cyklostezky (1x)
Ti, kdo v Praze plánují budování cyklistické infrastruktury, by byli právem považováni za snílky odtržené od samotné měs...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice