KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    COLAS CZ a závod Lomy: solidní partner pro každý projekt

COLAS CZ a závod Lomy: solidní partner pro každý projekt

Publikováno: 1.10.2016
Rubrika: Zajímavosti

Společnost COLAS CZ loni zažila výjimečně dobrý rok, bez nadsázky se dá označit za nejúspěšnější během více než dvacetiletého působení skupiny na tuzemském trhu. Týkal se i objemu drceného kameniva, které vyexpedoval závod Lomy.

Na jeho výši se podepsalo velké množství zakázek; nejvýznamnější dodávky kameniva směřovaly samozřejmě do obaloven koncernu COLAS, protože se rekonstruovala řada silnic a kanalizací, stavěly se také nové čističky odpadních vod. Historický firemní rekord v podobě přibližně 150 tisíc tun drážního kameniva odebíraly pro železniční stavby firmy Skanska, OHL ŽS, Subterra, Strabag Rail a další velké firmy na trhu.

Na druhé straně to zároveň byl velmi náročný rok jak na organizaci práce s množstvím přesčasů, tak na výrobu a koordinaci s prodejem. Byl i komplikovanější z důvodů skladových zásob. „V předešlých letech jsme měli mnohem větší skladové zásoby, ale v loňském roce výroba běžela na maximum, někdy bylo nutné i vyrábět na třetí směnu, abychom byli schopni dodat slíbený materiál. Navíc ne všechna technika v lomech je vybavena klimatizací,“ uvádí Josef Lapšo, ředitel závodu Lomy.

DVA OBŘI A ZÁJEM Z RAKOUSKA
Pod závod Lomy spadá dvanáct kamenolomů. Liší se hlavně surovinou; těží se například ruly, žula, čedič, amfibolity a spility. Každý kámen má jinou vlastnost, každý se hodí na něco jiného. Největšími kamenolomy jsou lomy Rančířov a Císařský, kde se v každém z nich loni podařilo vyrobit téměř půl milionu tun kameniva. V lomu Tasovice se zase těží červený devonský pískovec, o který je obrovský zájem především na rakouském trhu, protože takový kámen nikde v Rakousku nemají; má vynikající vlastnosti zejména pro využití na obalovnách.

Právě do Rakouska závod Lomy loni dodal padesát tisíc tun drceného kameniva; použilo se například na obchvat Mistelbachu nebo na stavby větrných elektráren. Rakouští zákazníci si velmi potrpí na kvalitu a na rozdíl od zákazníků v Česku ji kontrolují každý den; tím víc je třeba být obezřetnější a přísnější sami na sebe. Pohyb na jiném než českém trhu dobře ukazuje vlastní rezervy. COLAS CZ se zkrátka snaží být dlouhodobě solidním partnerem pro všechny naše velké zákazníky, kteří mají obalovny a betonárny.

LOGISTIKA A VÝHODA MOBILNÍCH MÍCHACÍCH CENTER
Zákazníkům nabízí závod Lomy i navazující služby, například dopravu materiálu na konkrétní stavbu a konkrétní místo. Velké starosti však působí chaotické uzavírky na silnicích i na železnicích, jejichž vinou dokonce společnost o některé zákazníky přišla. Pro jiné firmy se ale vozilo kamení do vzdálenosti 120 kilometrů kamiony, a společnosti to bez problémů zaplatily; v předchozích letech by něco takového bylo absolutně nemyslitelné. Loni se ostatně kamiony přepravilo 550 tisíc tun, což je 20 % celkového odbytu.

Závod Lomy rovněž disponuje třemi mobilními míchacími centry a dvěma fixními linkami MZK, což je výroba minerálního betonu bez přidání cementu; skládá se ze čtyř frakcí, výrobu řídí počítač a do směsi se přidává zhruba 6 % vody, takže směs je zavlhlá, a po položení a zaválcování má mnohem lepší pevnost než klasická štěrkodrť. Míchací centra si zákazníci obvykle objednávají na sofistikované stavby, často je využívá například Ředitelství silnic a dálnic.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

www.colas.cz


Fotogalerie
Lom Čenkov s drtící linkouLom Mirošov

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (177x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (108x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (105x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice