KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    COLAS CZ, a. s. – obalované směsi kameniva s pojivy Bituclair a Végécol

COLAS CZ, a. s. – obalované směsi kameniva s pojivy Bituclair a Végécol

Publikováno: 27.10.2012
Rubrika: Zajímavosti

Skupina COLAS jako světový lídr na trhu silničních staveb neustále investuje do nových či alternativních technologií ve svém oboru. Jednou z takových technologií je použití pojiv s unikátními vlastnostmi a český COLAS je umí použít.

Syntetické pojivo Bituclair je průhledné pojivo s medovým zabarvením. Zpracovává se obdobně jako běžné silniční asfalty a má i obdobné vlastnosti. Je průmyslově vyráběno ve městě Vitrolles v jižní Francii ve výrobním centru skupiny COLAS. Pojivo je určeno k výrobě za horka obalovaných směsí kameniva, přičemž se používá v kombinaci s různými barevnými pigmenty, které dodávají směsím netradiční a efektní barevné odstíny. Bituclair se také používá pro výrobu barevného litého asfaltu a emulzí, které se zpracovávají obdobně jako tradiční asfaltové emulze. Zvlášť zajímavých efektů lze však dosáhnout, pokud se pojivo použije bez přidání pigmentů. Vzhled směsi je totiž potom dán přirozenou barvou kameniva se zabarvením do hnědožlutého odstínu vlivem pojiva. Z technických parametrů pojiv Bituclair vyplývá vhodnost jejich použití i v klimatických podmínkách České republiky.

Výzkumné a vývojové centrum skupiny COLAS ve Francii vyvinulo také unikátní patentově chráněné pojivo Végécol. To je vyráběno pouze z materiálů rostlinného původu – tedy z obnovitelných zdrojů. Navíc toto pojivo díky nízké počáteční viskozitě umožňuje výrobu směsí už při teplotách 110 – 130 °C, což přináší úspory energie a snížení emisí skleníkových plynů. Végécol se používá obdobně jako výše popsaný Bituclair, zabarvení pojiva je ale výrazně menší.

Pojiva Bituclair a Végécol se používají hlavně ve dvou případech. Zaprvé poskytují možnosti dosáhnout různých architektonických záměrů investora, ať už jde o dosažení přírodního vzhledu povrchu, například při použití v parcích, nebo naopak zvláštní barevnosti povrchu přidáním barviv. Zadruhé se používají jako prvek pasivní bezpečnosti na vozovkách. To v případech, že je žádoucí barevné odlišení povrchu, např. v pruzích pro cyklisty, na přechodech pro chodce apod.

Skupina COLAS již realizovala s využitím pojiva Bituclair řadu staveb jak ve Francii, tak i v dalších zemích světa. Z těch nám nejbližších například v Maďarsku, Polsku a na Slovensku. Směsi s pojivem Bituclair použila společnost COLAS CZ, a.s., poprvé zkušebně při úpravě parkovací plochy v sídle společnosti v Praze v roce 2007. Od té doby byly v České republice úspěšně realizovány i další stavby s obrusnými vrstvami stmelenými pojivy Bituclair, a to se standardním výsledkem a bez závad při běžném používání
těchto ploch.

COLAS CZ, a. s. – Coated Gravel Mixtures with Bituclair and Végécol Binders
COLAS Group as the world´s leader in the market of road engineering continuously makes investments into new or alternative technologies of this field. Use of binders with exceptional qualities represents one of such technologies and Czech COLAS knows how to utilize them.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Použití syntetického pojiva Bituclair umožňuje dosáhnout zvláštních architektonických záměrů a barevných efektů. [Zdroj: archiv autora]Detail struktury [Zdroj: archiv autora]

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (190x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (90x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (74x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice