KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Cesta přes Bratislavu do Maďarska je již volná

Cesta přes Bratislavu do Maďarska je již volná

Publikováno: 8.7.2007, Aktualizováno: 27.11.2008 23:21
Rubrika: Aktuality

Po padesáti měsících od začátku výstavby v dubnu 2003 byl v sobotu 23. června oficiálně zprovozněn bratislavský tunel Sitina. Stavebně i technologicky atraktivní objekt je součástí úseku D2 Lamačská cesta – Staré Grunty a nyní vytvořil souvislé dálniční spojení České republiky přes Bratislavu do Maďarska. Předpokládá se, že tunelem Sitina, který vybudovalo sdružení firem Taisei - Skanska, denně projede 20 tisíc vozidel, čímž se do značné míry odlehčí dopravě na frekventované křižovatce Patrónka.

„Zprůjezdnění tunelu Sitina přinese velkou úlevu jednak místním obyvatelům a projíždějícím motoristům, tak i životnímu prostředí, které doplácelo zejména na hromadění výfukových plynů v ovzduší z aut čekajících v častých kolonách,“ říká generální ředitel společnosti Skanska DS Josef Hájek.


Mapa trasy

Slavnostní otevření tunelu proběhlo v sobotu 23. června 2007. V 10:20 hodin tunelem jako první projel maximální povolenou rychlostí 80 km/h závodník F1 David Coulthard. Trasu městského okruhu v délce 20 km projel za osm minut průměrnou rychlostí 293 km/h. Poté se tunel otevřel pro pěší a pro bruslaře. Ve 13:30 hodin následovalo symbolické přestřižení pásky za účasti představitelů slovenské vlády a zhotovitelů.


Tunel Sitina tvoří dva samostatné dvojpruhové tunely

Tunel Sitina tvoří dva samostatné dvojpruhové tunely v délce 1 440 a 1 415 metrů, jeden pro každý jízdní směr. V obou tunelech je jeden nouzový záliv, na pěti místech jsou tunely propojené únikovými chodbami. Šířka vozovky mezi obrubníky činí 7,5 metru, po obou stranách vedou chodníky o šířce 1 metr.

Základní informace o projektu:
Lokalita: D2 Lamačská cesta - Staré Grunty Bratislava
Investor: Národná diaľničná spoločnosť, Bratislava
Hlavní dodavatel: sdružení Taisei - Skanska
Subdodavatel: Skanska BS, Prievidza
Stavební dozor: Stredisko výstavby diaľnic, Bratislava
Projektant: Dopravoprojekt, Bratislava
Realizační dokumentace: Terraprojekt, Bratislava a Infraprojekt, Bratislava
Doba výstavby: 09/2003 – 06/2007

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (46x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice