KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Český Metrostav chce stavět metro v Helsinkách a Sofii

Český Metrostav chce stavět metro v Helsinkách a Sofii

Publikováno: 27.8.2010
Rubrika: Zajímavosti

Tuzemská stavební společnost Metrostav proniká na zahraniční trhy. Vyhrála tendr v hodnotě kolem 250 milionů korun na výstavbu třech přístupových štol metra v hlavním městě Finska Helsinkách. Ucházet se chce také o zakázku na další stavbu metra ve finské metropoli. Současně chce jít po vypsání soutěže do boje o stavbu metra v bulharské Sofii. Na dotaz ČTK to dnes řekl mluvčí Metrostavu František Polák.

"Je to náš první vstup na finský trh. Otevřeli jsme si tím dveře pro účast na dalších tendrech při výstavbě metra v Helsinkách," sdělil Polák. Tendr vyhraný Metrostavem se týká výstavby jednoho kilometru přístupových škol.

Tendr na zpracování předinvestiční projektové dokumentace výstavby 25 stanic metra v Sofii vyhrála další tuzemská firma Metroprojekt Praha. ČTK to dnes sdělil její generální ředitel David Krása. Hodnota zakázky je kolem 35 milionů korun. Předmětem kontraktu je zpracování koncepčního návrhu trasy, stanic i technologického vybavení a také technického projektu a tendrové dokumentace pro výběr zhotovitele stavby.

"O Bulharsko máme velký zájem, do tendru tam po jeho vypsání určitě půjdeme," uvedl mluvčí Metrostavu. Na východě Evropské unie prý stavební firmy nečelí tolika administrativním překážkám pro podnikání, jako je tomu na západ od českých hranic.

Metrostav se nyní potýká s komplikacemi při stavbě pražského tunelu Blanka, který má být součástí městského okruhu. Za propad půdy při ražení tunelu firmě hrozí několikamilionová pokuta od báňského úřadu i hlavního města.

Historie Metrostavu i Metroprojektu Praha je svázaná s historií pražského metra. Oba podniky vznikly na začátku 70. let, kdy v Praze začala podzemní dráha vznikat.
Výnosy Metroprojektu Praha klesly v loňském roce na 346,4 milionu korun z 428,7 milionu v roce 2008. Nekonsolidované výkony Metrostavu činily v roce 2009 asi 22,2 miliardy korun, což je zhruba stejně jako v minulých letech.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (130x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (103x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (93x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice