KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Česko a Bavorsko podpoří výstavbu kvalitnějšího železničního spojení z Prahy do Mnichova

Česko a Bavorsko podpoří výstavbu kvalitnějšího železničního spojení z Prahy do Mnichova

Publikováno: 6.5.2015
Rubrika: Zajímavosti

O výstavbě kvalitnějšího železničního spojení z Prahy do Mnichova jednali na společné schůzce ministr dopravy Dan Ťok a bavorský ministr vnitra, výstavby a dopravy Joachim Herrmann. Přípravu tohoto projektu podpořila bavorská vláda částkou 6 milionů eur. Kolem roku 2025 by vlaky mezi oběma zeměmi mohly konkurovat silniční dopravě.

Bavorsko chce využít finanční prostředky pro elektrizaci železniční tratě Regensburg – Schwandorf – Furth im Wald – státní hranice. Za tím účelem už požádalo EU o 50% podporu. Herrmann zdůraznil, že pro něj je zlepšení železničních spojení mezi Bavorskem a Českem tak důležité, že je připraven vyčlenit zemské finanční prostředky Bavorska.

„Urychlení modernizace železničního spojení Praha – Plzeň – Mnichov bylo klíčovým tématem dnešní schůzky. Financování přípravy této stavby ze strany Bavorska je pro nás velmi dobrou zprávou. Na české straně nyní probíhá modernizace úseku Praha – Plzeň. V dalších letech plánujeme elektrizaci úseku z Plzně přes Domažlice na Furth im Wald. Cílem je, aby Praha a Mnichov měly kvalitní železniční spojení, které bude schopné konkurovat silniční dopravě. Máme ambici dosáhnout tohoto cíle kolem roku 2025,“ řekl Dan Ťok.

Na železnici je v plánu také zahájení přípravy úseku mezi Marktredwitzem a Norimberkem, což nedávno podpořil i spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt. Bavorsko tak usiluje o to, aby do chystaného spolkového plánu dopravní infrastruktury ukotvilo obě hlavní osy směřující do Česka, tj. výstavbu železničních tratí v úseku Regensburg – Schwandorf – Hof a úseku Nürnberg – Schwandorf v jižní trase, stejně tak výstavbu úseku Marktredwitz – Schirding v severní trase. „Jižní alternativa spojení Praha – Mnichov přes Domažlice a Schwandorf je pro nás prioritou. Do budoucna umožní i zlepšení spojení Prahy s Norimberkem,“ doplnil Ťok.

Česká republika a Bavorsko investují také do železničního spojení mezi Selbem a Aší. Na české straně stavební práce začaly již před dvěma měsíci, v Oberfranken (Horní Franky) začnou ještě tento měsíc. První lokálky by na tento přeshraniční úsek měly vyjet v prosinci 2015.

Oba ministři se během jednání dotkli také silničního spojení. Rychlostní silnice R6 z Prahy přes Karlovy Vary směrem na bavorský Bayreuth se v budoucnu stane alternativou k dálnici D5. V případě historické spojnice Prahy a Pasova se pro chybějící část dnešní R4 uvažuje o financování formou PPP projektu. „Dohodli jsme se, že odborníci pro silniční výstavbu obou našich úřadů se v nejbližších dnech sejdou a informují se o detailech na druhé straně hranice. Já s ministrem Ťokem se následně setkáme na podzim v Bavorsku, abychom se informovali o posunu ve všech těchto projektech,“ uzavřel ministr Herrmann.

Zdroj: www.mdcr.cz 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (176x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (110x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (107x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice