KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Česká železnice má již pátý velký schválený projekt ke spolufinancování Evropskou unií

Česká železnice má již pátý velký schválený projekt ke spolufinancování Evropskou unií

Publikováno: 22.12.2010, Aktualizováno: 28.12.2010 10:47
Rubrika: 2010

V pořadí pátý velký investiční projekt (nad 50 milionů eur) schválila Evropská komise. Jedná se o další investiční akci státní organizace Správa železniční dopravní cesty. Optimalizace trati Stříbro – Planá u Mariánských Lázní je součástí III. tranzitního železničního koridoru. Předpokládaný příspěvek Evropské unie prostřednictvím Operačního programu doprava z Fondu soudržnosti je přibližně 2,6 mld. Kč. Je důležité zdůraznit, že tento v pořadí již pátý příspěvek EU se opět, stejně jako čtyři předchozí, týká investičních akcí na železnici.

Optimalizovaný úsek trati, který se celý nachází na území Plzeňského kraje, má délku 32 km a hlavním záměrem je především zvýšení technických parametrů dané trati tak, aby kvalitativně odpovídaly vysokým nárokům pro transevropskou dopravní síť, dle TSI (technické specifikace interoperability).

Předmětem stavby je také 7 železničních stanic (Stříbro, Milíkov, Svojšín, Ošelín, Pavlovice, Brod nad Tichou a Planá u Mariánských Lázní), zastávky se v tomto úseku nevyskytují. Stávající traťové rychlosti se pohybují v rozmezí 60 – 90 km/hod. Celý úsek stavby je elektrizován střídavou trakční soustavou 25 kV 50 Hz. Zabezpečovací zařízení je 3. kategorie reléového typu (z r. 1968), ovládané dálkově z dispečerského řídícího pracoviště v Plzni.

Hlavní náplní stavby jsou především úpravy zemního tělesa a kolejové úpravy vč. směrových posunů, za účelem zvýšení rychlosti a bezpečnosti provozu. Vzhledem k tomu, že stavba je situována ve velmi složitém a nepřístupném území, bude rychlost oproti stávajícím traťovým rychlostem, které jsou v rozmezí 60 – 90 km/hod, zvýšena pro klasické soupravy až na cca 120 km/hod a pro soupravy s naklápěcí technikou až na cca 140 km/hod. Rozhodujícím přínosem bude dosažení přechodnosti kolejových vozidel traťové třídy D4 UIC a ložné míry UIC – GC.

Rozsáhlé úpravy a rekonstrukce jsou prováděny na mostních objektech, železničních přejezdech a trakčním vedení. Rostou nová nástupiště ve stanicích, s výškou nástupištní hrany 550 mm nad temenem kolejnice a upraveny budou ostatní prostory pro cestující. Vybudováno bude rovněž zařízení technologie, které tvoří především nové moderní sdělovací a zabezpečovací zařízení pro zvýšení bezpečnosti železničního provozu. Podél celé trati budou položeny nové kabely, které propojí celý systém zabezpečení jízd vlaků a řízení provozu do jednoho centrálního pracoviště v Plzni a později v Praze. Výstavba sdělovacího zařízení zahrnuje rovněž instalaci elektrické požární signalizace v jednotlivých stanicích, elektrickou zabezpečovací signalizaci, kamerový systém, rozhlasové zařízení apod. Součástí stavby bude i výstavba protihlukových stěn v délce cca 4,5 km, v souladu s požadavky hygienických norem a předpisů.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (33x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (32x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice