KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Česká Dopravní stavba a technologie roku 2009

Česká Dopravní stavba a technologie roku 2009

Publikováno: 19.11.2010
Rubrika: Zajímavosti

Celostátní soutěž ČESKÁ DOPRAVNÍ STAVBA A TECHNOLOGIE ROKU je bezesporu zajímavou přehlídkou zlepšující se dopravní infrastruktury České republiky – geografického centra Evropy. Cílem soutěže je profesionální prezentace oborů české dopravní stavitelství a inženýrské profese nejen laické i odborné veřejnosti, ale také české a evropské politické reprezentaci.

Za velmi podstatná kritéria hodnocení odborné poroty v rámci soutěže ČESKÁ DOPRAVNÍ STAVBA A TECHNOLOGIE ROKU 2009 jsou považována hlediska ekonomická, tedy efektivita – začlenění stavby do krajiny – snížení dopravně energetické náročnosti, čímž soutěž přispívá i k porovnání, zda jsou veřejné prostředky hospodárně využívány. V neposlední řadě se vypisovatelé soutěže snaží pozitivně ovlivňovat kvalitu životního prostředí občanů České republiky.

Tituly a ceny celostátní soutěže ČESKÁ DOPRAVNÍ STAVBA A TECHNOLOGIE ROKU 2009 byly slavnostně uděleny v Betlémské kapli 25. května 2010. Soutěžního ročníku se zúčastnilo 30 společností podáním 43 přihlášek, což je rekordní počet v celé historii soutěže. Vítězům osobně blahopřáli ministr dopravy Gustav Slamečka a ministryně životního prostředí Rut Bízková. Oba ve svých projevech k 365 hostům Galavečera shodně zdůraznili význam dopravní infrastruktury pro rozvoj ekonomiky ČR a deklarovali snahu o hledání kompromisů, které povedou k tolik potřebnému urychlení dobudování dopravní sítě ČR.

Ministr dopravy Gustav Slamečka na závěr večera oficiálně vyhlásil další ročník soutěže ČESKÁ DOPRAVNÍ STAVBA A TECHNOLOGIE ROKU 2010.

KATEGORIE SOUTĚŽE ČDS 2010:

A. STAVBY NA TRANSEVROPSKÉ DOPRAVNÍ SÍTI financované výhradně ze zdrojů Evropské unie (bez rozlišení druhu stavby)

B. Silniční stavby – včetně mostů, tunelů

C. Drážní stavby – včetně mostů a tunelů

D. Vodní, letecké a ostatní dopravní stavby

E. Cyklostezky

F. Stavby zvyšující bezpečnost a plynulost dopravy

  • pěší koridory, podchody, lávky,
  • nádražní budovy, letištní haly, terminály aj.

G. Technologie

  • systémy řízení a organizace dopravy,
  • systémy dopravní telematiky,
  • inovace dopravních prostředků, jejichž výsledkem je snížení dopravně energetické náročnosti nebo výrazně nový design (bez rozlišení druhu dopravy).

Více informací se dočtete na www.top-expo.cz.

CZECH TRANSPORT STRUCTURE AND TECHNOLOGIE of 2009
Titles and awards of the national completion CZECH TRANSPORT STRUCTURE AND TECHNOLOGIE of 2009 were awarded in the Bethlehem Chapel on 25th May 2010. This year there were 30 competing companies by filing 43 applications which is a record number in the entire history of the completion. The Minister of Transport Gustav Slamečka at the end of the event official announced another year of the competition CZECH TRANSPORT STRUCTURE AND TECHNOLOGIE of 2010.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Titul každoročně obdrží čtyři stavby a jedna technologieCeny osobně předával ministr dopravy ČR.Galavečer navštívilo 365 hostů

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (112x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (75x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (71x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice