KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2016    Čerpání peněz z evropských fondů v ohrožení není

Čerpání peněz z evropských fondů v ohrožení není

Publikováno: 27.4.2016
Rubrika: 2016

Ministerstvo dopravy zároveň vládě navrhlo postup, kterým zajistí plné využití finančních prostředků z Operačního programu doprava (OPD) tak, aby kvůli možnému opakování posudků EIA nebylo v dalších letech ohroženo vyčerpání evropských zdrojů. V minulém programovacím období se díky aktivitě ministerstva a jeho investorských organizací podařilo vyčerpat prakticky sto procent tohoto operačního programu. Stejně efektivně je MD připraveno využít i stávající program OPD pro roky 2014 až 2020. Riziko spojené s opakováním procesu EIA u některých silničních a železničních staveb bude sníženo navýšením prostředků na jiné cíle OPD. Posílena bude především alokace na modernizaci vozového parku na železnici.

Dotčené dopravní projekty získaly v minulosti posouzení vlivu na životní prostředí (EIA) zcela v souladu s platnou legislativou a ministerstvo dopravy u nich nic nezanedbalo. Zpochybnění těchto posudků ze strany EK vyplynulo pouze z nesouladu české legislativy v oblasti životního prostředí s evropským právem. Evropská komise čekala 10 let na uvedení české legislativy v oblasti EIA do souladu s evropskou směrnicí. Bývalé vlády novelizaci zákona EIA odsouvaly tak dlouho, že ČR v loňském roce čelila hrozbě naprostého zastavení čerpání EU fondů. To se podařilo odvrátit přijetím novely zákona EIA. Nyní se ale doprava potýká s následky těchto komplikací při přijímání legislativy v oblasti posouzení vlivu na životní prostředí.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (27x)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...
Modernizace železniční stanice Chodov začala netradičně od konce, poslední etapa je hotováModernizace železniční stanice Chodov začala netradičně od konce, poslední etapa je hotová (24x)
Stavební společnost Chládek & Tintěra dokončila třetí etapu modernizace železniční stanice Chodov na Sokolovsku. Prv...
Polovina stavebních firem se již setkala se snižováním kvality materiálů zákazníkem z důvodu úspory nákladů (18x)
Kvalita staveb je v současné době podle poloviny stavebních firem stejná jako v období před krizí. Zhoršení zaznamenala ...

NEJlépe hodnocené související články

Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (5 b.)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...
„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“ (5 b.)
říká Ing. Ondřej Novák, předseda představenstva a generální ředitel společnosti STRABAG Rail a. s. V rozhovoru pro Silni...

NEJdiskutovanější související články

Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (1x)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice