KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Cenu děkana si odnesl Matěj Bartoš

Cenu děkana si odnesl Matěj Bartoš

Publikováno: 26.5.2010
Rubrika: Zajímavosti

Fakulta dopravní ČVUT v Praze (FD ČVUT) se již delší dobu snaží propagovat technicko-ekonomické obory zaměřené na dopravu, telematiku a telekomunikace mezi studenty středních škol. Jednou z aktivit, kterou fakulta pořádá, je i soutěž určená středoškolským studentským týmům o Cenu děkana FD ČVUT.

Soutěž Cena děkana FD ČVUT v Praze si klade za cíl upoutat ty zájemce o studium, kteří o tento obor projevují větší zájem a doprava je pro ně i koníčkem. Zároveň mají tito studenti možnost změřit své schopnosti i se studenty jiných středních škol z České republiky i ze Slovenska.

Úkolem soutěžících je přihlásit se do tohoto klání s konkrétně zaměřeným projektem, který je většinou výsledkem jejich studentských (ročníkových) prací. Soutěžit mohou jak jednotlivci, tak i týmy, vždy ale jen s jedním projektem. Soutěž potom vrcholí prezentací jednotlivých projektů, a to již na půdě Fakulty dopravní, kde jak vlastní projekt, tak způsob jeho prezentace hodnotí odborná porota složená ze zástupců jednotlivých oborů, které Fakulta dopravní ČVUT zajišťuje.

Dne 27. ledna 2010 tak proběhl na půdě Fakulty dopravní ČVUT již druhý ročník soutěže pro středoškolské studenty o Cenu děkana FD ČVUT. Odborná porota, složená ze zástupců jednotlivých ústavů fakulty, které předsedal doc. Ing. Petr Vysoký, CSc., vyslechla celkem 11 zajímavých soutěžních prezentací z různých oblastí dopravy a z nich nakonec jako vítěze vybrala Matěje Bartoše (Gymnázium Jaroslava Heyrovského, Praha), který se ve své práci věnoval akustickým hlášením pro cestující železniční dopravou. Porota zejména ocenila aktivní přístup studenta ke zvolenému tématu a schopnost problematiku analyzovat z různých pohledů. Na druhém místě se umístil Radek Papež (Jiráskovo gymnázium, Náchod) s projektem modernizace rychlíkových osobních vozů.

Třetí místo obsadil Tomáš Volena (Soukromé gymnázium ALTIS s. r. o., Praha), který se věnoval aktuální problematice zvyšování  bezpečnosti letecké dopravy. Oceněny byly i prezentační schopnosti studentů a zvláštní cenu poroty si tak odnesli Slavomír Filo (Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského, Banská Bystrica), jediný účastník soutěže ze Slovenské republiky, a Kateřina Kunčíková (Střední škola letecká s. r. o.). Ocenění studenti získali věcné ceny, všichni účastníci poté obdrželi kalendáře ČVUT a možnost studia na Fakultě dopravní ČVUT bez přijímacích zkoušek – pro zajímavost je možné uvést, že vítěz loňského prvního ročníku této soutěže je již řádným studentem Fakulty dopravní ČVUT v Praze.

Vzhledem k tomu, že se soutěž těší velkému zájmu mezi středními školami, můžeme již nyní všechny zájemce pozvat na její třetí ročník, který bude vyhlášen v polovině tohoto roku a finále poté proběhne v lednu roku 2011. Podrobnější informace lze získat na webových stránkách Fakulty dopravní ČVUT.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Příští ročník soutěže o Cenu děkana FD ČVUT bude vyhlášen v polovině letošního roku.Soutěž se těší velkému zájmu i mezi studenty Fakulty dopravní ČVUT.Vítěz letošního ročníku – Matěj Bartoš z Gymnázia Jana Heyrovského v PrazeSoutěžící musí porotu zaujmout i způsobem prezentace svého projektu.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (189x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (90x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (74x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice