KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2016    Centrální dispečerské pracoviště v Praze zahajuje provoz

Centrální dispečerské pracoviště v Praze zahajuje provoz

Publikováno: 27.4.2016
Rubrika: 2016

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájila v pondělí 1. února provoz tzv. cvičného sálu v nedávno dostavěné budově Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) v Praze na Balabence. Jde o jeden z dalších kroků k zahájení dálkového řízení železničního provozu na prvních tratích v Čechách.

Výstavba nového pracoviště řízení provozu byla v areálu na Balabence zahájena v dubnu roku 2014. Dokončení projektu s celkovými náklady 365 milionů Kč je naplánováno na duben letošního roku. Mezitím již v prostoru ohraničeném trojicí železničních tratí vznikla budova s pěti nadzemními podlažími, z nichž tři nejvyšší budou vyhrazena především pro dopravní dispečerské sály.

Dne 18. ledna 2016 byla stavba uvedena do zkušebního provozu. Toho se využije k prověření všech technologií v budově – elektrických rozvodů, vzduchotechniky, napájení sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, náhradních zdrojů energie a také výtahů. Prvního února se pak otevře tzv. cvičný sál, ve kterém se budou zaměstnanci CDP seznamovat s řízením svých oblastí.

K zahájení ostrého provozu dojde nejprve na 3. koridoru v úseku mezi Berounem a Rokycany, který by měl přejít pod dálkové řízení v průběhu března.

Termíny zahájení provozu na dalších úsecích:

  • Česká Třebová – Kolín 31. července 2016 (vyjma stanic Česká Třebová, Brandýs nad Orlicí a Pardubice)
  • Olbramovice – Praha-Uhříněves 31. srpna 2016
  • Kolín – Kralupy n. Vlt. 30. září 2016 (vyjma stanic Prahy-Bubny a Kralupy nad Vltavou)

Podle schváleného harmonogramu bude na konci letošního roku řídit provoz z Balabenky už 109 traťových dispečerů a 36 operátorů železniční dopravy, kteří se budou střídat v nepřetržitém pracovním režimu. V dalších letech se síť dálkově řízených úseků rozšíří na celkem 2 200 kilometrů, a to nejen na koridorových tratích, ale i vybraných regionálních drahách po celém území Čech.

www.szdc.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
I Česko bude řídit železniční dopravu dálkově.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Brněnská pobočka skupiny KUHN se otevírá!Brněnská pobočka skupiny KUHN se otevírá! (27x)
Brněnská pobočka skupiny KUHN se otevírá zákazníkům! Areál v průmyslové zóně Horní Heršpice, ve kterém budou sídlit spol...
Organizační změny ve společnosti AV ENGINEERING (26x)
Ve společnosti AV ENGINEERING nastanou k 1.1.2017 organizační změny. Podstatou těchto změn je převod souboru činností v ...
„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“ (25x)
říká Ing. Ondřej Novák, předseda představenstva a generální ředitel společnosti STRABAG Rail a. s. V rozhovoru pro Silni...

NEJlépe hodnocené související články

Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (5 b.)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...
„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“ (5 b.)
říká Ing. Ondřej Novák, předseda představenstva a generální ředitel společnosti STRABAG Rail a. s. V rozhovoru pro Silni...

NEJdiskutovanější související články

Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (1x)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice