KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Brno má novou trolejbusovou měnírnu

Brno má novou trolejbusovou měnírnu

Publikováno: 7.6.2007, Aktualizováno: 27.11.2008 23:26
Rubrika: Aktuality

V brněnské čtvrti Šlapanice byla dnes slavnostně uvedena do provozu nová trolejbusová měnírna, která nahradí dva pojízdné měnírenské vozy umístěné v areálu Dopravního podniku. Ty již po třiceti letech „dočasného provozu“ dosloužily a byly zlikvidovány.

Nová měnírna je železobetonový kontejner se sedlovou střechou o půdorysném rozměru 8,4 x 3 metry. Při budování měnírny stavbaři zjistili, že záchytná jímka, jejímž úkolem bylo zachytit úkapy olejů ze starých měnírem, nepojalala veškeré nečistoty a vlivem průsaků z jímky tak došlo k zamoření okolní zeminy. Problém byl ekologicky zlikvidován odtěžením 125 tun zeminy. Teprve po odtěžení a opětovném navezení chybějícího materiálu do výkopu mohl být osazen betonový kontejner nové měnírny.

Součástí stavebních prací byla vedle vlastního objektu měnírny také výstavba komunikací a zpevněných ploch, přeložky elektrických sítí, nové trakční a sdělovací kabely, oplocení i finální parkové úpravy okolí měnírny. S ohledem na cestující, kteří využívají trolejbusovou dopravu, byla při přepojování staré technologie na novou, trolejbusová doprava omezena jen na půl dne, a to o víkendu.

Technologie měnírny je typovým výrobkem, za nějž získal zhotovitel - OHL ŽS - ocenění Czech Made. Její předností je vysoká spolehlivost provozu, vysoká míra bezpečnosti a nízké nároky na obsluhu, údržbu a likvidaci. V Brně se jedná již o čtvrtou kontejnerovou měnírnu tohoto typu, v Praze jsou v provozu tři a v Olomouci jedna.

Investorem výstavby byl Krajský úřad Jihomoravského kraje s podílem Dopravního podniku města Brna a E.ON Česká republika. Projekt vypracovala firma Microsys Brno a zhotovitelem byla akciová společnost OHL ŽS, závod Dopravní stavby, sekce Železnice, Divize Technologie. Celková cena díla včetně DPH byla 26 mil. Kč a výstavba trvala čtyři měsíce do zprovoznění měnírny a pět měsíců do kompletního dokončení zakázky.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice