KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Brno má naději, že se mu nová dálnice vyhne

Brno má naději, že se mu nová dálnice vyhne

Publikováno: 11.6.2007, Aktualizováno: 27.11.2008 23:31
Rubrika: Aktuality

Důležitá silnice R43, která má výrazně zrychlit dopravu mezi Brnem a severem země, nemusí vést přes město Brno. Ministerstvo dopravy totiž změnilo názor a už nemá nemá nic proti tomu, aby brněnští zastupitelé změnili územní plán města a schválili i variantu, která počítá s R43 mimo hranice města.

Zlom v plánování
Jde o další důležitý krok v boji o to, kudy vlastně důležitá čtyřproudá silnice, jejíž stavbu už plánovali za druhé světové války nacisté, povede.

V uzemním plánu města Brna je zatím zanesena trasa pouze přes Brno, zastupitelé už ale schválili i to, že se začne pracovat na změně územního plánu, podle které R43 z města zmizí.

Studie: Dálnice přes Brno je zbytečná
S tím souhlasí i ministerstvo dopravy. 'K návrhu změny zadání územního plánu nemáme námitky,' uvedl v dopise šéf odboru strategie Ministerstva dopravy Martin Pichl. Bývalé vedení ministerstva pod vedením Milana Šimonovského přitom za jedinou možnou trasu považovalo její vedení přes Brno.

O to, zda se územní plán změní, se ale strhne ještě tvrdý boj.
Zhruba čtyři tisíce Brňanů souhlasí s tím, aby Brno nechalo zpracovat novou variantu územního plánu bez R43, proti bylo jen deset lidí. Výrazný nesouhlas s tím, aby R43 vedla mimo Brno, vyjádřili ovšem zástupci radnic brněnských městských části z velké většiny tvořené zástupci ODS. Kromě územního plánu se obě strany hádají také o to, co spory o trasu R43 vlastně přinesenou pro možnost získání peněz z fondů Evropské unie.
Ministerstvo životního prostředí totiž obnovilo již dvakrát zastavené posuzování vlivu stavby na životní prostředí. Postupuje ale podle šest let neplatného zákona, celý proces byl totiž zahájen v době, kdy tento zákon platil.

Příležitost: Jeďte po dálnicích, které ještě nestojí
Podle ekologů je to chyba. 'To znemožňuje, aby Česko na stavbu silnice žádalo o evropské peníze,' řekl Martin Robeš ze Strany zelených. Unie podle odpůrců trasy přes Brno nedá peníze na stavbu silnice, která má procházet obydlenou oblastí. 'Tou Bystrc bezpochyby je,' uvedl už dříve náměstek primátora Martin Ander. Obavy ze ztráty dotací od EU mají i zastánci co nejrychlejší výstavby silnice. Podle starostů z měst po trase plánované silnice totiž to, že pořád není jasná trasa R43, povede ke ztrátě peněz z unijních fondů.

Co unijní peníze?
'Nikdo si nemůže dovolit ten luxus, že se řekne 'toto se tam zařadí', a pak se zjistí, že to územně, technicky ani stavebně nebylo připraveno,' uvedl starosta Boskovic a občanský demokrat František Sivera. Při cestě z Brna na sever dnes řidiči využívají silnici I/43. Ta bývá velmi často přetížená, tisíce aut projíždějí mnoha obcemi. Lidi na frekventované trase zase trápí hluk a zplodiny. Podle plánů Ředitelství silnic a dálnic by se úsek R43 nejbližší Brnu měl začít stavět v roce 2010, jeho pokračování v roce 2015 a zbývající část po tomto datu. Výstavba celé trasy má stát asi deset miliard korun. A pokud by platily původní plány, po dálnici už by se nyní jezdilo.

Zdroj: www.aktualne.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (60x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (52x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (39x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice