Brno chce mít do roka plán parkování ve městě
Rubrika: Doprava v klidu
Brněnská radnice by do roka měla mít dokument, který navrhne ceny parkovného, umístění parkovišť i parkovacích zón. Mělo by z něj být jasné například to, kde v Brně budovat odstavná parkoviště, jak parkování na nich propojit s cestování hromadnou dopravou, zda a kde volit rezidenční parkovací zóny a kolik vybírat na parkovném. Strategii pro radnici za 4,7 milionu korun zpracuje Centrum dopravního výzkumu a poradenská firma Mott MacDonald. Jejich konsorcium vybrali radní, řekl dnes novinářům primátorův náměstek Robert Kotzian (ODS).
Do soutěže se přihlásilo pět firem a Kotzian připustil, že vítězná nabídka byla jednou z nejdražších. Podle něj je to nastavením kritérií – ze 70 procent se při vyhodnocování nabídek hledělo na kvalitu, ze 30 procent na cenu. "Levná strategie parkování, které není dostatečně kvalitní, nepřináší hodnotu, kterou si město od ní slibuje a nemá valný význam," uvedl. Naopak spojení veřejné výzkumné instituce a prestižní mezinárodní firmy je podle něj zárukou kvalitního výsledku.
V mnoha částech Brna je dnes parkovacích míst nedostatek, a o nutnosti změnit systém se proto mluví dlouho. Dosud hlavní změnou bylo to, že radnice na parkoviště v centru, kde si řidiči dřív kupovali lístky v automatech, nainstalovala závory. Citelně poté vzrostl výběr parkovného.
Například podle starosty Brna-střed Libora Šťástky (ODS) by však ve městě mělo vzniknout víc druhů parkovišť, jak je to zvykem v západoevropských městech. Některá by sloužila jako odstavná s napojením na hromadnou dopravu, jiná ke krátkodobému stání například návštěvníkům divadel, další lidem, kteří chtějí na nádraží přivézt příbuzného či známého.
Diskutuje se i o sídlištích, kde mnozí prosazují rezidenční parkovací zóny. Auto by tam mohli postavit jen držitelé rezidenčních karet. Zvýhodněná cena pro její koupi by platila jen pro první auto v rodině.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.