KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Boom silniční dopravy byl zřejmý i z programu konference na Štrbském Plese

Boom silniční dopravy byl zřejmý i z programu konference na Štrbském Plese

Publikováno: 19.6.2006, Aktualizováno: 20.1.2010 00:57
Rubrika: Zajímavosti

Více než sedm desítek odborníků se sjelo 1. června do hotelu Panorama na Štrbské Pleso na 2. ročník dvoudenní konference Realizácia a ekonomika stavieb. Pořádateli akce jsou stavební fakulty Slovenské technické univerzity Bratislava, Technické univerzity Košice a Žilinské univerzity a Dům techniky ZSVTS Košice.

Jednotlivé bloky přednášek byly vymezeny tématy Diagnostika a navrhování staveb, Technologie výstavby, údržby, obnovy a rekonstrukce staveb, Ekonomika a řízení stavebních procesů, Nové materiály a poznatky vývoje a výzkumu – vzdělávání ve stavebnictví a Kvalita realizovaných staveb a manažérské systémy. Čtvrteční odpolední program doplnila i ukázka techniky sloužící k silniční diagnostice. Přihlášené příspěvky – v programu bylo osmadvacet témat – se zejména první den konference zabývaly převážně dopravním stavitelstvím, což je vzhledem k obrovskému boomu silniční dopravy v posledních letech téma navýsost aktuální.

Kromě přednesených závěrů řady teoretických prací zaujaly především „praktické“ příspěvky – např. o návrhu a realizaci podkladních vrstev vozovky, který prezentoval Bohuslav Novotný z Kloknerova ústavu ČVUT Praha, o realizaci parkovacího naváděcího systému v Martině od Tibora Schlossra z firmy Elsig Bratislava či tunelovém ostění se zvýšenou požární odolností pravé základové desky z drátkobetonu (realizované např. v tunelu Klimkovice na budované trase dálnice D47), o němž hovořil Petr Herka z brněnské společnosti Krampe.

Neméně zajímavě hovořili Jan Valentýn z Fakulty stavební ČVUT Praha o možnostech zesvětlování asfaltových vozovek, Marek Šana z ViaCon ČR o současných trendech v oblasti ocelových flexibilních konstrukcí (viz článek v časopisu KONSTRUKCE 2/2006) nebo František Schlosser ze Stavební fakulty Žilinské univerzity o recyklovaných asfaltem stmelených materiálech.

Další možnost k setkání všech, kteří se v teorii i v praxi zabývají stavebnictvím, se naskytne 30. května 2007 opět na Štrbském Plese.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (177x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (109x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (103x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice