KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Bezpečná dopravní infrastruktura 2012

Bezpečná dopravní infrastruktura 2012

Publikováno: 28.3.2013
Rubrika: Zajímavosti

Ve dnech 27. a 28. 11. 2012 proběhl v prostorách Kongresového sálu Masarykovy koleje v Dejvicích již 7. ročník mezinárodní konference „Bezpečná dopravní infrastruktura“, konaný pod záštitou řady významných politických i profesních osobností v čele s ministrem dopravy ČR.

Konferenci pravidelně pořádá společnost AF-CITYPLAN s. r. o. (dříve CityPlan spol. s r. o.). Hlavním cílem konference je nejen upozorňovat na neuspokojivý bezpečnostní stav silniční infrastruktury a jeho vliv na vznik a následky dopravních nehod, ale také seznamovat s vhodnými politickými a inženýrskými postupy pro zlepšení tohoto stavu. Zájem o akci neupadá ani přes stále trvající ekonomické problémy a opět se jí zúčastnilo cca 150 posluchačů z řad zástupců státní správy a samosprávy, správců  pozemních komunikací, Policie ČR, Integrovaného záchranného systému, i dopravních odborníků. Účastníci vyslechli 21 odborných přednášek, včetně 4 zahraničních příspěvků. Pořádající firma se každoročně snaží otevírat nová témata související s bezpečností pozemních komunikací, poprvé v sedmileté historii tak zaznělo téma vodní dopravy jako dopravního módu s nejnižším počtem nehod a také problematika střetu vozidel se zvěří.

V rámci akce proběhla také tisková konference zaměřená na přestavení současných aktivit Evropského programu hodnocení silnic EuroRAP na mezinárodní úrovni i v České republice. Tiskové konference se zúčastnili pánové John Dawson, předseda EuroRAP a Ing. Jiří Landa, technický ředitel společnosti AF-CITYPLAN s. r. o., která provádí odbornou asistenci Ústřednímu automotoklubu ČR v programu Euro-RAP. Během konference byla také představena nejaktuálnější Riziková mapa ČR (zpracovaná pro období let 2009 – 2011), která identifikuje na síti dálnic a silnic I. třídy úseky s nejvyšším rizikem vzniku vážné dopravní nehody. Tato mapa je zpracována dle metodiky Euro-RAP a vychází ze statistických údajů o nehodovosti a intenzitách dopravy na příslušné silniční síti.

Záznam z tiskové konference vysílala Česká televize ve svém hlavním zpravodajském pořadu Události, související články otiskly nejčtenější internetové portály a téma zaznělo také v rozhlasovém vysílání.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (143x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (110x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (89x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice