KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Bezpečná dopravní infrastruktura 2011

Bezpečná dopravní infrastruktura 2011

Publikováno: 28.3.2012
Rubrika: Zajímavosti

Ve dnech 15. a 16. listopadu 2011 proběhl v kongresovém sále Masarykovy koleje ČVUT v Praze již 6. ročník mezinárodní konference Bezpečná dopravní infrastruktura, která je pravidelně pořádána firmou CityPlan spol. s r. o. Také letošní ročník se konal pod záštitou představitelů významných národních i mezinárodních institucí v oblasti dopravní infrastruktury v čele s Ministerstvem dopravy ČR. Osobní záštitu převzal v současnosti již bývalý ministr dopravy ČR a náměstek ministra dopravy ČR, dále pak 1. náměstek primátora hl. m. Prahy, senátor a ředitel ZZSHMP, ředitel služby dopravní policie PP ČR, prezident Ústředního automotoklubu ČR, předseda České silniční společnosti a předseda Evropského programu hodnocení silnic (EuroRAP).

Zhruba 150 posluchačů z řad odborné veřejnosti vyslechlo v průběhu dvou dnů celkem 25 přednášek, které prezentovaly výsledky výzkumných úkolů z oblasti bezpečných komunikací, o své zkušenosti a poznatky se podělili také zástupci složek IZS a neziskových organizací. Poprvé zazněly samostatné příspěvky hodnotící vliv povrchu vozovek, výrobků pro silniční infrastrukturu a specifika tramvajového provozu. Zástupci ministerstva dopravy přednesli výsledky implementace Evropské směrnice o řízení bezpečnosti do českého právního řádu. Opomenuto nezůstalo ani velmi aktuální téma bezpečnosti motocyklistů a cyklistů. Konference dostála svému označení „mezinárodní“ a zúčastnění mohli vyslechnout i zajímavé příspěvky odborníků z Nizozemí a Německa.

Letošní ročník konference se těšil obrovskému mediálnímu zájmu. Letos poprvé proběhla oficiální tisková konference, na které byly představeny české výsledky zavádění Evropského programu hodnocení silnic EuroRAP dosažené v posledních pěti letech – byla zveřejněna nejnovější riziková mapa ČR pro roky 2008 až 2010 a také první vzorový projekt hvězdičkového hodnocení EuroRAP (dálnice D1) zpracovaný na základě akreditovaného systému a metodiky pro silniční inspekce EuroRAP. Novináři měli možnost prohlédnout si inspekční vůz, který je pro inspekce využíván. Záznam z tiskové konference vysílala Česká televize, články otiskly nejčtenější internetové portály – novinky.cz, iDNES.cz, aktualne.cz a také deník Mladá fronta, rozhovory poskytli zástupci Ústředního automotoklubu ČR a společnosti CityPlan také reportérům rozhlasových stanic.

Na konferenci zazněla řada kritických příspěvků, směřujících ke srovnání pozice ČR v oblasti bezpečnosti silničního provozu s ostatními zeměmi EU 27 a výzvy ke zvýšení důslednosti při odstraňování vážných bezpečnostních závad vedoucích k tragickým následkům dopravních nehod – protismykové vlastnosti vozovek, pevné překážky, billboardy a jiné. Pořadatelé byli velmi potěšeni neutuchajícím zájmem o konferenci a otázky související s bezpečností pozemních komunikací a těší se na setkání se všemi zúčastněnými na dalším ročníku!!!

Foto: Ludmila Doudová

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Na konferenci se zveřejnila nejnovější riziková mapa ČRAkci provázel velký mediální zájem včetně účasti České televizePoprvé se samostatně řešil i vliv povrchu vozovek na bezpečnost dopravy

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (109x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (70x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (69x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice