KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Bezpečná dopravní infrastruktura 2010

Bezpečná dopravní infrastruktura 2010

Publikováno: 2.4.2011
Rubrika: Zajímavosti

Ve dnech 2. a 3. listopadu 2010 se již popáté uskutečnila v Masarykově koleji v Praze Dejvicích mezinárodní konference zabývající se bezpečnou dopravní infrastrukturou. Tato akce v minulých letech poměrně rychle zakotvila v programu pravidelných setkání na podporu bezpečnosti silniční dopravy, zejména pak infrastruktury bezpečné pro její uživatele. Pořadatelem této akce je firma CityPlan, spol. s r.o., která již téměř 20 let působí v oblasti dopravy, dopravního inženýrství, dopravního projektování, dopravního plánování, ekonomiky
a bezpečnosti dopravy.

Místo konání i tematický půdorys navazovaly na předchozí ročníky, záštitu nad celou akcí převzala i v letošním roce celá řada významných politických představitelů a osobností z oblasti dopravy: ministr dopravy České republiky JUDr. Vít Bárta, primátor hlavního města Prahy MUDr. Pavel Bém, hejtman Jihomoravského kraje Mgr. Michal Hašek, starosta městské části Praha 6 Mgr. Tomáš Chalupa, senátor PČR a ředitel Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy MUDr. Zdeněk Schwarz, senátor PČR a místostarosta města Doksy Ing. Karel Kapoun, ředitel služby Dopravní Policie plk. Ing. Leoš Tržil, prezident ÚAMK ČR JUDr. Oldřich Vaníček, předseda České silniční společnosti prof. Ing. František Lehovec, CSc. a předseda EuroRAP John Dawson.

Z hlediska profesní odbornosti byl význam konference výrazně podpořen jejím zařazením do programu vzdělávacích akcí pořádaných v rámci programu celoživotního vzdělávání České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě (ČKAIT – dva akreditační body) a dále do programu celoživotního vzdělávání České komory architektů (ČKA – čtyři akreditační body).

Konference je již několik let identifikována neměnným logem: „Bezpečná silnice zachraňuje životy“, které vymezuje její obsahovou náplň. Dvoudenní konference byla rozdělena do pěti tematických přednáškových bloků, obsahujících celkem 25 přednášek. Obsah přednáškových bloků byl postaven na prezentaci poznatků a cílů ve snižování počtu obětí dopravních nehod, metodiky vyhledávání rizikových míst komunikací a zejména potom cest, jak učinit komunikace bezpečnější a jak co nejefektivněji zachránit lidské životy prevencí na straně komunikace. Konference nese právem označení „mezinárodní“, protože i na tomto ročníku zazněly příspěvky zahraničních kolegů, kteří představili své zkušenosti se zvyšováním bezpečnosti pozemních komunikací v jejich domovských zemích (Švédsko – koncept směrově svodidlem rozdělených silnic 2 + 1 a 1 + 1, Polsko – zavádění národní strategie bezpečnosti silničního provozu, Spolková republika Německo – účinky přetížených vozidel na komunikaci a systém vážení za pohybu, Velká Británie – projekt hodnocení bezpečnosti silnic v Evropě a ve světě programem EuroRAP/iRAP). Konference se nesla v duchu kritiky pomalého postupu v odstraňování obecně známých bezpečnostních závad, trestajících chybu uživatele komunikace smrtí, jako jsou překážky v rozhledu, chyby ve značení, nedostatečná ochrana pevných překážek a další.

Rozmanitost přednášejících, zastupujících různé části dopravního a bezpečnostního spektra, a různé úhly pohledu na společnou problematiku umožňují konfrontaci různých názorových proudů a vzájemné pochopení základních principů, nástrojů a opatření, které mohou vést k významnému zvyšování bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích – a to často relativně nízkými náklady. Podnětné prezentace měli zástupci jednotlivých složek Integrovaného záchranného systému (Policie, HZS a ZZS), zástupci ŘSD, Ústavu soudního znalectví, Drážní inspekce, CDV, krajů, měst, správ komunikací a projektantů dopravních staveb. Zástupci pořádající organizace CityPlan seznámili s výsledky tisíců kilometrů bezpečnostních inspekcí silnic různých kategorií, významem a aktivitami světové silniční asociace PIARC, ztrátami na životech plynoucími ze zpožďování výstavby některých klíčových staveb a problematikou vedení cyklistů v dopravním proudu.

I přes vrcholící hospodářské problémy a úsporná opatření byl o konferenci mimořádný zájem ze strany posluchačů – v průběhu obou dní konference se v kongresovém sále vystřídalo zhruba 160 posluchačů a přednášejících.

Představitelé pořádající firmy CityPlan se těší na opětovné setkání s Vámi všemi na příštím, již šestém ročníku konference, který se uskuteční ve dnech 15. a 16. listopadu 2011 v Masarykově koleji v Praze.

Safe Transport Infrastructure 2010
On November 2–3, 2010 the international conference dealing with safe transport infrastructure took place at Masaryk College in Prague Dejvice for the fifth time. In the past years, this event quite quickly became part of the regular meetings programme to support the road traffic safety, especially safe infrastructure for its users.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Bezpečná dopravní infrastruktura 2010 – pohled na předsednický stůlPátý ročník konference přilákal 160 účastníků.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (183x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (115x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (98x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice