Beroun chce revitalizovat prostor před nádražím, žádá o 60 mil. Kč
Rubrika: 2010
Beroun plánuje rozsáhlou rekonstrukci prostoru před železničním nádražím, v budoucnu by tam mohlo přibýt moderní autobusové nádraží s přístupovými komunikacemi a zázemím. Radnice kvůli tomu v červenci požádala o šedesátimilionovou dotaci z takzvaného projektu švýcarsko-české spolupráce, informovala dnes ČTK Pavla Švédová z městského úřadu v Berouně.
Pokud žádost uspěje, což má být jasné ještě letos, bude Beroun čerpat peníze z fondu, který spravuje ministerstvo životního prostředí. Jsou v něm peníze ze švýcarských zdrojů určené pro evropské země zejména na ekologické stavby. Když město peníze získá, mohlo by pokračovat v projektové přípravě. Stavba by pak mohla začít na konci roku 2012 a práce by měly trvat přibližně 20 měsíců, uvedla Švédová. Prvním krokem v zamýšlené revitalizaci prostoru před nádražím bylo dnešní otevření parkoviště pod dálničním mostem.
V současnosti jsou železniční a autobusové nádraží od sebe vzdušnou čarou vzdáleny asi kilometr. Nynější objekt Českých drah (ČD) by v budoucnu měl sloužit i pro autobusové nádraží - k dispozici by měly být pokladny, čekárny, sociální zařízení či například služby pro cyklisty. U nádraží by měly vzniknout i nová příjezdová komunikace včetně kruhového objezdu, cyklostezka, infocentrum, prostor pro uložení kol a zeleň. Místo by pak mělo být výchozím bodem cyklostezek v berounském regionu.
Nyní je podle Švédové před nádražím ČD neudržovaná plocha s několika lavičkami, parkoviště pro asi 60 aut a jedno odjezdové stání pro veřejnou autobusovou dopravu.
"Cílem projektu je vybudování přestupního terminálu mezi vlakovým a autobusovým nádražím," uvedla v tiskové zprávě Dana Vilhelmová, vedoucí odboru územního plánování a regionálního rozvoje. Místostarosta Tomáš Havel uvedl, že spolu s ČD a jejich strategickými partnery se Beroun snaží do projektu začlenit právě i současnou nádražní budovu. Její rekonstrukce spolu s modernizací nástupišť a potřebného zázemí je přitom součástí celostátní akce Živá nádraží. S prostorem podle místostarosty souvisí i v budoucnu plánovaná výstavba tunelu Praha - Beroun pro vysokorychlostní vlaky a následné zkrácení jízdy do hlavního města na 16 minut.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.