KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Bednící a lešenářské práce na rekonstrukci železničního mostu přes Sázavu

Bednící a lešenářské práce na rekonstrukci železničního mostu přes Sázavu

Publikováno: 5.5.2010
Rubrika: Zajímavosti

Článek popisuje realizaci rekonstrukce železničního mostu s označením SO 93-20-03 v km 144,234, jenž je součástí optimalizace úseku IV. koridoru Benešov u Prahy – Strančice. Jedná se o dva souběžné mostní objekty, které převádějí dvoukolejnou trať přes významný vodní tok v této oblasti – řeku Sázavu.

Hlavním bodem rekonstrukce byla výměna staré příhradové nýtované konstrukce s polygonálně zalomeným dolním pásem a se zapuštěnou horní mostovkou za spřaženou ocelobetonovou nosnou konstrukci rozdělenou na šest samostatně působících prostých polí. Spřažená konstrukce se skládá ze dvou plnostěnných hlavních nosníků pro každý most a železobetonové mostní desky. Součástí rekonstrukce byla také sanace spodní stavby, která spočívala ve zřízení nových železobetonových úložných prahů, jež byly se stávajícími kamennými dříky propojeny pomocí vrtaných mikropilot, a to na všech pilířích. Další částí rekonstrukce bylo vybudování přechodových zídek a v neposlední řadě i šikmého křídla u opěry O01.

Firma Harsco Infrastructure CZ s. r. o., zajišťující bednící a lešenářské práce na této stavbě, navrhla pro bednění spřahující železobetonové mostní desky použití kombinace systému MULTIFORM v krajních (konzolových) částech desky a systému CUPLOK v místech mezi hlavními ocelovými nosníky. Podpěrné prvky obou systémů byly ve spodních částech rozepřeny o dolní pásnice plnostěnných nosníků a v horních částech pak byly uchyceny přes otvory ve stěnách hlavních nosníků. Tímto principem byly vytvořeny dílčí příčné vazby, které ve spojení s podélně uloženými dřevěnými nosníky H20 a vrchní překližkou vytvořily plošné podbednění, na které byla následně vyvázána betonářská výztuž a odlita betonová spřahující deska.

Pro sanaci spodní stavby, resp. zřízení nových úložných prahů, byly v první řadě z modulového systému CUPLOK postaveny vrtné plošiny, na kterých pojížděla vrtná souprava pro vrtání mikropilot. Podlaha plošin byla tvořena nosníky MF1 a dřevěnými hranoly. Poté byly stejné plošiny použity jako přístupový prostor pro montáž bednění nových úložných prahů z bednících dílců systému RASTO. Pomocí těchto dílců a tesařských prvků v čelních částech prahů bylo docíleno výsledného tvaru podle projektové dokumentace.

Bednící systém RASTO byl také použit pro bednění křídla u opěry O01. Přestože mělo křídlo velmi komplikovaný tvar, zvolený bednící systém nakonec splnil svoji úlohu dokonale. Pro betonáž finálního prvku mostovky – římsy, bylo její bednění navrženo ze systému MULTIFORM PARAPET BRACKET. Jednoduchost návrhu bednění částečně komplikovaly výstupky pro stožáry mostního osvětlení a pro sloupy bran trakčního vedení.

Investorem stavby „Optimalizace trati Benešov u Prahy – Strančice” je SŽDC, s. o., Stavební správa Praha, projektantem stavby společnost SUDOP Praha a. s. Projekt mostu také zajišťovala společnost SUDOP Praha a. s. a výstavbu mostu provedla společnost FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a. s. Dodavatelem podpěrných bárek a projekčního návrhu je společnost Harsco Infrastructure CZ s. r. o.

Reconstruction of the railway bridge over the river Sázava
The article describes execution of the railway bridge marked as SO 93-20-03 v km 144.234, being part of section optimisation of corridor IV Benešov u Prahy – Strančice. These are two consecutive bridges which lead the double-track through an important water course in this area – river Sázava.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Bednění desky mostovky – příčný řezBetonáž levého mostuPracovní plošina pro betonáž úložných prahů

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (144x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (110x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (97x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice